عمران و توسعه

آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به بخش ذلقی

اجرای مصوبه گازرسانی به دو بخش ززوماهرو و ذلقی با پیگیری نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی جز مصوبات سفر رییس جمهور به استان لرستان قرار گرفت و توسط مخبر معاون اول رئیس جمهور به وزیر نفت جهت اجرا ابلاغ شده است.
کد خبر : 4469
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۲
آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به بخش ذلقی

عملیات اجرایی گازرسانی به بخش ذلقی آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری نگین اشترانکوه: گازرسانی به مناطق صعب‌العبور الیگودرز به دلیل جلوگیری از نابودی جنگل‌های بلوط و رفاه حال ساکنان این مناطق در دو بخش ذلقی و ززوماهرو یکی از مطالبات اهالی دو بخش ذلقی و ززوماهرو، فعالان محیط زیست، نماینده مردم الیگودرز و مسوولان بود.

اهمیت گازرسانی به روستاها و مناطق صعب‌العبور الیگودرز در دو بخش ززو ماهرو و ذلقی باعث شد که *تسریع در تکمیل گازرسانی به بخش زز و ماهرو و انجام عملیات گازرسانی به بخش ذلقی* جزو مصوبات مهم سفر رییس جمهور به استان قرار بگیرد.

طبق آخرین اطلاعات، اجرای مصوبه گازرسانی به دو بخش ززو ماهر و ذلقی با پیگیری نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی جز مصوبات سفر رییس جمهور به استان لرستان قرار گرفت و توسط مخبر معاون اول رئیس جمهور به وزیر نفت جهت اجرا ابلاغ شده است.

انتخاب پیمانکار فاز اول

مدیرعامل شرکت گاز لرستان در حاشیه بازدید از پروژه گازرسانی به شهر شول‌آباد و روستاهای تابعه در خصوص آخرین وضعیت گازرسانی به‌ محور تیتکان بزنوید، عنوان کرد: پیمانکار فاز اول انتخاب شده و در حال اخذ ضمانت نامه و ابلاغ به کار است.

کرم‌ گودرزی با بیان اینکه تهیه کالا و تجهیزات پروژه گازرسانی به محور تیتکان بزنوید در تعهد شرکت گاز استان در پیمان است، افزود: تجهیزات و کالاهای مورد نیاز برای گازرسانی به محور تامین شده است.

وی فاز اول گاز رسانی به محور بزنوید را روستاهای کاکلستان برآفتاب، چغا برفی، قلعه پاچه، عباس برفی، کاکلستان نسار، دره کول، سر کول، حر آباد بالا، حر آباد پایین، دره ماهی بالا و کیزان دره عنوان کرد و گفت: اجرای ۲۲۵۰۰ متر خط لوله فلزی و ۱۸ هزار متر خط لوله پلی اتیلن و نصب چهار ایستگاه تقلیل فشار گاز جزو تعهدات فاز اول گازرسانی به محور بزنوید است.

مدیرعامل شرکت گاز لرستان بیان کرد: پکیج فاز دوم که شامل گازرسانی به تیتکان، بزنوید و پا خیمه گاه است نیز آماده و در حال به روز رسانی برآوردها جهت ادامه پیمان‌سپاری است.

برنامه‌ریزی برای جبران خسارت ناشی از تاخیر پیمانکار قبلی

گودرزی در خصوص گازرسانی به روستاهای محور شول آباد نیز با اشاره به اینکه پیمانکار قبلی موفق به اتمام پروژه نشد، گفت: پیمانکار دوم را جهت اتمام کارهای باقیمانده در سریعترین زمان ممکن انتخاب و عملیات اجرایی را از همان ایستگاه ۵۰۱ شروع کردیم، تا برنامه‌ریزی اجرای پروژه به صورتی باشد که بتوانیم به موازات اجرای خط تغذیه باقیمانده روستاهای مسیر به ترتیب از نعمت گاز طبیعی برخوردار و تاخیر در خدمات رسانی ناشی از تاخیر توسط پیمانکار قبلی جبران شود.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در حال شن ریزی برای زیرسازی است، در راستای جلوگیری از دوباره کاری و تداخل عملیات اجرایی همراه با مدیر کل دفتر فنی استانداری و مدیرکل راهداری بازدیدی از مسیر داشتیم که منجر به توافقات خوبی در راستای تسریع در اجرای پروژه شد.

مدیرعامل شرکت گاز لرستان با بیان اینکه ظرفیت خوبی از تجهیزات، ماشین آلات و نیروی انسانی جهت لوله‌گذاری حدود ۲۰۰ متر در روز وجود دارد، عنوان کرد: با تسطیح و آماده شدن شرایط، کار را با جدیت پیگیری و طبق برنامه زمان‌بندی مشخص شده انجام می‌دهیم.

گودرزی در پایان صحبت‌های خود با بیان اینکه در حوزه گازرسانی صنعتی نیز اقدامات خوبی انجام شده، عنوان کرد: افزایش ظرفیت ایستگاه چمن سلطان از ۵۰۰۰ متر مکعب به ۲۰۰۰۰ متر مکعب و گازرسانی به شهرک صنعتی چمن سلطان در مراحل پایانی است و در هفته دولت امسال به بهره‌برداری می‌رسد./فارس

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.