در زمینه عزل و نصب ها

آب پاکی استاندار روی دست نمایندگان

استاندار لرستان گفت: تعارفی در عزل و نصب مدیران ندارم و ملاک برای انتصابات، توانایی و کارآمدی فرد مورد نظر برای خدمت به مردم است.
کد خبر : 3673
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۸
آب پاکی استاندار روی دست نمایندگان

استاندار لرستان گفت: تعارفی در عزل و نصب مدیران ندارم و ملاک برای انتصابات، توانایی و کارآمدی فرد مورد نظر برای خدمت به مردم است.

به گزارش پایگاه خبری نگین اشترانکوه: فرهاد زیویار روز چهارشنبه در بخشی از نشست اطلاع رسانی مصوبات سفر رییس جمهور به لرستان افزود: در مجموع طی حدود ۲ ماه حضور در لرستان، بیش از ۳۰ ابلاغ انتصاب در استان صورت گرفته که ۲ تا سه مورد آن افراد غیربومی هستند و به نظر نمی رسد اجحافی در حق مردم و یا نخبگان استان صورت گرفته باشد.
وی با اشاره به ظرفیت بالای نیروی انسانی لرستان و انتصاب برخی استانداران و فرمانداران کشور از این استان اظهار داشت: گاهی بهره گیری از دیگر ظرفیت های جوان و نخبه می تواند میدان رقابت ایجاد کند.
وی با تاکید بر اینکه اصلی ترین ملاک در انتصاب ها، کار کردن برای مردم است تصریح کرد:‌ مشکلات لرستان به اندازه ای انباشت شده است که کارکردن مدیرانی ساعت اداری ندارد بلکه مدیران و مسوولان این دیار باید شبانه روز با مردم زندگی کنند، به فکر آنان و شریک رنج آنها باشند.

استاندار لرستان در خصوص اظهاراتی مبنی بر تحمیل نیروهای وابسته به برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به مدیریت ارشد استان گفت: هرکه می تواند در عزل و نصب نظر بدهد.

زیویار بیان کرد:‌ اما باید جانب انصاف هم رعایت و این حق به مدیریت ارشد استان داده شود که از مشورت همه ظرفیت ها استفاده کنیم اما درنهایت آنچه مربوط به بنده است خودم تصمیم می گیرم.

وی با بیان اینکه نمایندگن استان مشورت می دهند و روابط با آنها در کمال احترام است افزود: تاکنون در عزل و نصب های استانداری لرستان حتی یک مورد هم نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی ورود نکرده اند و روابط با تعامل بوده است.
وی تصریح کرد:‌ نماینده منتخب مردم است و می تواند در عزل و نصب ها اظهار نظر کند اما رویکرد و وظایف قوا متفاوت است و تاکنون نیز نکته خاصی برای تحولات از جانب نمایندگان مطرح نشده.

زیویار افزود: شاید علایقی داشته باشند و یا افرادی را معرفی کنند اما برای انتصاب فرد خاصی اصرار و پافشاری نداشته اند و تاکنون هم با دخالت آنها در عزل و نصب ها مواجه نشده ام.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.