نفت در برابر نخاله

آشی که شرکت نفت برای مردم ازنا پخته است

جلسه مسئولان‌ محلی شهرستان ازنا با معاون‌ فنی شرکت ‌نفت پس از گذشت چند سال از برهم‌ زدن ‌بهداشت روانی و سلامت جامعه شهری را می توان به فال نیک ‌گرفت.
کد خبر : 2791
تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۷
آشی که شرکت نفت برای مردم ازنا پخته است

آن گونه که در خبرها آمده بود صبح امروز جلسه مسئولان‌ محلی شهرستان ازنا با معاون‌ فنی شرکت ‌نفت و هیات همراه برگزار شد.
پس از گذشت چند سال از برهم‌ زدن ‌بهداشت روانی و سلامت جامعه شهری این نشست را می توان به فال نیک ‌گرفت، در این ‌میان اما آنچه چندین سال است مانع حل این موضوع شده تفاوت نگاه دو سوی این ماجرا به اصل قضیه است.
شرکت‌نفت همواره براساس منافع مالی خویش قیمت‌ ملک را به دینار و حریم خودش را به میلی متر محاسبه می نماید‌، اما پرسشی که ما بارها و بارها مطرح نموده ایم‌ آن است که اگر حق شرکت ‌نفت از شهر ازنا این‌میزان ملک در بهترین بخش شهر است، سهم مردم ازنا از شرکت‌ نفت ‌چیست؟
شرکت‌نفت کدام درمانگاه،کدام سینما کدام باشگاه را حداقل برای نیروهای خودش در ازنا ایجاد نموده…!!!؟ هیچ کاری که‌نکرده ، همان اندک امکاناتی هم که از قبل وجود داشت در سایه بی توجهی ها اکنون به مخروبه ای تبدیل شده که آوردگاه مار و مور و برخی ناهنجاری ها شده است ، ما نفت در برابر غذا شنیده بودیم اما نفت در برابر نخاله خیر….!!!
از سوی دیگر براساس ضوابط پدافند غیرعامل تدوین شده توسط کارشناسان خود شرکت ‌نفت در مورد تاسیسات اصلی و جانبی از جمله تلمبه خانه ها و خطوط انتقال نفت به صراحت بر لزوم “بازنگری های دوره ای” تاکید شده است اما بیش از نیم قرن ما هیچ تغییر مثبتی در این‌محدوده مشاهده نکرده ایم….!!!؟
در بیان برخی مخاطرات احتمالی این تاسیسات در نزدیکی مناطق مسکونی مطالبی هست که شرح آن در این مقال نمی گنجد، اما اگر فرض را بر حسن‌نیت بگذاریم باز هم می توان با اعطای حق نوسازی و امتیازات تجاری در ازای چند متر عقب نشینی از دوباره کاری و اتلاف منابع پیش گیری نمود چرا که جلوی ضرر را از هرکجا بگیریم‌ منفعت است…!!!

محسن دهقان نژاد

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.