اقتصادی

ابهام در واگذاری اردوگاه معاودین ازنا با ۱۷۱ هکتار زمین

در هفته های اخیر فرآیند واگذاری ۱۷۱ هتکار زمین و تاسیسات مربوطه در اردوگاه معاودین عراقی تحت نظر هلال احمر  با ابهاماتی روبرو شده که واکنش افکار عمومی را برانگیخته است.
کد خبر : 5844
تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵
ابهام در واگذاری اردوگاه معاودین ازنا با ۱۷۱ هکتار زمین

فرآیند واگذاری ۱۷۱ هتکار زمین و تاسیسات مربوطه در اردوگاه معاودین عراقی تحت نظر هلال احمر  با ابهاماتی روبرو شده است.

به گزارش پایگاه خبری نگین اشترانکوه: از ابتدای سال جاری موضوع واگذاری اراضی اردوگاه معاودین عراقی ازنا به مساحت ۱۷۱ هکتار با ۴ حلقه چاه، تاسیسات، تجهیزات و ماشین آلات کشاورزی با تعداد زیادی سوله و ابنیه با مقادیر قابل توجه ای آهن آلات، تحت عنوان قراردادی مشارکتی ۵ ساله که در دوره های ۵ ساله ی قابل تمدید، مشابه عهد نامه‌ی ترکمنچای است در دست واگذاری قرار گرفته است.

طبق بررسی و تحقیقات اولیه، مشخص شد است دادستان جوان و انقلابی شهرستان ازنا به موضوع ورود نموده و تاکنون جلوی انعقاد قرارداد را گرفته ولیکن یکی از مدیران استانداری لرستان، همچنان مصرانه پیگیر واگذاری به یک شرکت خاص، که گفته می شود ارتباطات دوستانه نیز با شرکت پیمانکار دارد، است !

البته گفته می شود رئیس هیات مدیره شرکت سرمایه گذار دارای چندین فقره چک برگشتی چندین ساله آنهم به مبلغ هایی حتی کمتر از ۵ میلیون تومان است  !؟

براساس این گزارش  لازم است، افکار عمومی بدانند که اهلیت این شرکت بدون ارائه لیست بیمه کارکنان، عدم عملکرد حداقلی حساب بانکی با وضعیت چک‌های برگشتی اعضا، فقدان دفتر کار در استان یا دارایی های ثبت شده، چگونه مورد دفاع مدیر استانی مربوطه است؟

آیا اجازه‌ی کاشت درخت در اراضی بیت المال به نیت تملک یا اخذ غرامت هنگفت پس از اتمام زمان قرارداد توسط آن شرکت نیست ؟

آیا با وجود کشاورزان نمونه کشوری  بومی و جوانان با استعداد صنعتگر در شهرستان ازنا و حتی لرستان، واگذاری اردوگاه به شرکت بدون رزومه ی از خارج از استان(کرمانشاه) آنهم با قراردادی چندین ساله قابل تمدید در سیاست های اقتصادی فسادزدایی دولت سیزدهم می گنجد!؟

مجموعه ۱۷۱ هکتاری ازنا با مالکیت جمعیت هلال احمر لرستان طی دهه های گذشته محل اسکان پناهندگان عراقی بوده‌ است و از ابتدای امسال طی تفاهم نامه به یکی از حوزه های استانداری لرستان جهت فعالیت های اقتصادی بدون مشخص شدن هزینه ریالی، واگذار شده است که متاسفانه آن حوزه نیز با درج هیچ اجور ریالی در شرف واگذاری شبهه انگیز این پتانسیل عظیم به پیمانکار فاقد اهلیت است.

تهیه و تنظیم : مسعود دوستی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.