مدیرکل میراث فرهنگی خبرداد:

احداث موزه مردم‌شناسی در شهرستان ازنا

عطا حسن‌پور در نشست با شهرداران دورود و ازنا گفت: به منظور معرفی فرهنگ و آداب و رسوم لرستان موزه مردم‌شناسی برای نخستین بار در شهرستان ازنا احداث می‌شود.
کد خبر : 4890
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۳
احداث موزه مردم‌شناسی در شهرستان ازنا

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از احداث موزه مردم‌شناسی در شهرستان ازنا خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نگین اشترانکوه: عطا حسن‌پور امروز چهارشنبه در نشست با شهرداران دورود و ازنا اظهار داشت: به منظور معرفی فرهنگ و آداب و رسوم لرستان موزه مردم‌شناسی برای نخستین بار در شهرستان ازنا احداث می‌شود.

وی گفت: وجود جاذبه‌های طبیعی و تاریخی، شرایط آب و هوایی مطلوب و قرار گرفتن در مسیر ریلی جنوب در این شهرستان‌ها موجب شده سالانه گردشگران و مسافران زیادی به این مناطق لرستان سفر کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان با اشاره به اینکه تلاش خواهیم کرد در راستای رفاه حال گردشگران و مسافران زیرساخت‌های لازم را کنار جاذبه‌های گردشگری این شهرستان‌ها فراهم کنیم افزود: آماده هر گونه همکاری و تعامل با شهرداری‌های دورود و ازنا در راستای حفاظت از آثار تاریخی و فرهنگی، توسعه صنعت گردشگری و ترویج صنایع دستی استان خواهیم داشت.

حسنی شهردار ازنا نیز در این نشست از آمادگی شهرداری در راستای تعامل و همکاری به منظور احداث موزه در این شهرستان خبر داد و بیان داشت: برای ساخت موزه مردم شناسی در ازنا زمین رایگان را در اختیار اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قرار خواهیم داد.

حاجیوند شهردار دورود نیز از شهرستان دورود به عنوان پایتخت طبیعت ایران با دارا بودن جاذبه طبیعی فراوان از جمله دریاچه گهر، تالاب «ازگن»، «دره نیگاه» و «تنگ لی لی» یاد کرد و گفت: در راستای ارائه خدمات به مسافران و گردشگران آماده هر گونه همکاری با اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان هستیم/مهر

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.