فرماندهی انتظامی ازنا در نشست روز خبرنگار

امنیت موجود مرهون همکاری مردم با پلیس است/کاهش ۲۲درصدی جرائم در ازنا

سرهنگ حمیدنجفی ظهر امروز درجمع خبرنگاران شهرستان ازنا ضمن گرامیداشت یاد شهدای خبرنگار اظهار داشت؛ شهرستان ازنا دربحث امنیت از امنیت پایداری برخورداری است.
کد خبر : 1716
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۶
امنیت موجود مرهون همکاری مردم با پلیس است/کاهش ۲۲درصدی جرائم در ازنا

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان ازنا گفت؛
اقدامات و عملیات های پلیس درکشف و تعقیب مجرمان به نحو احسن انجام میگیرد دربحث پیشگیری و بازدارندگی جرم قبل از وقوع هرگونه درگیری منجر به نزاع با ورود به معرکه برخورد شدید انتظامی انجام میدهیم و دراین بین خود فرمانده درکنار ماموران جلودار است.

به گزارش پایگاه خبری،تحلیلی نگین اشترانکوه؛ سرهنگ حمیدنجفی صبح امروز درجمع خبرنگاران شهرستان ازنا ضمن گرامیداشت یاد شهدای خبرنگار اظهار داشت؛ شهرستان ازنا دربحث امنیت از امنیت پایداری برخورداری است چندان که این شهرستان در صدر شهرهای استان قرار گرفته و جزء امنترین شهرهای کشور بشمار میآید.

فرمانده پلیس شهرستان ازنا درهمین راستا عنوان کرد؛

البته این به آن معنی نیست که هیچ جرمی به وقوع نمی پیوندد یا جرائم نداریم جرائم در اینجا بزرگ نبوده و خردند چنانکه با احتساب به سرانه جمعیت و باتوجه به آمار و ارقام شهرستان ازنا آرام است و این امنیت بدست آمده مرهون همکاری، تعامل و خواست مردم است که از پلیس می خواهند و همواره همیار و درکنار پلیس هستند.

وی سپس با اشاره به عملکرد پلیس در سال جاری بیان کرد؛

دربحث سرقت نسبت به سنوات گذشته ۲۰درصد کاهش راشاهدیم ازاینرو عمده سرقت های حوزه شهرستان بشکل خرد میباشد درمقایسه با سرقت های بزرگ آمار سرقت ناملموس است لذا دربحث دستگیری سارقان خُرد ۲۸درصد افزایش داشته ایم و جای ذکر دارد دراین رابطه سارقان درب های منحول و کابل های برق دستگیر و تحویل مرجع قضایی شدند.

نجفی گفت؛

اقدامات و عملیات های پلیس درکشف و تعقیب مجرمان به نحو احسن انجام میگیرد دربحث پیشگیری و بازدارندگی هم قبل از وقوع هرگونه درگیری منجر به نزاع با ورود به معرکه برخورد شدید انتظامی انجام میدهیم و دراین بین خود فرمانده درکنار ماموران جلودار است.

وی در بحث سرقت تصریح کرد؛

درسرقت احشام نسبت به سنوات گذشته وضعیت مطلوبی را شاهدیم بطوریکه موارد سرقت معدود شده اند اخیرا در موردی عجیب ۱۲ راس گوسفند از یکی روستاها بوسیله خودروی پژو حمل میشد که پس از تعقیب و گریز توسط ماموران پلیس کشف و سارقان دستگیر و تحویل مرجع قضایی شدند.

فرمانده نیروی انتظامی عمده ترین مشکل شهر ازنا را معضل ترافیک شهری دانست و خاطرنشان کرد؛

نبود پارکینگ عمومی و اشغال جای پارک خودروها در کناره های بازار بوسیله بازاریان مزید بر علت ترافیک شده است البته دراین راستا دوربین های امنیتی نصب شده که در رفع ترافیک بسیار موثر است درآینده نیز سعی داریم با اهتمام شورای تامین شهرستان ازنا از ورود اتوبوس ها و کامیون ها به سطح شهر ممانعت کنیم.

سرهنگ نجفی در بحث قاجاق کالا یادآور شد؛
در مبارزه با کالای قاچاق که عمدتا با خودروی شوتی درمحور های مواصلاتی انجام میگیرد ما ایست بازرسی مصوب نداریم تنها دو مقر در شهرهای الیگودرز و دلفان دایر است اما بااین حال با نیابت قضایی محورها بصورت مقطعی کنترل میشوند و ما امسال ۴۲ دستگاه پرونده به ارزش ۵میلیارد تومان تشکیل داده ایم و انتظار داریم مقر ایست بازرسی ثابت دراین شهرستان مصوب شود.

فرمانده انتظامی ازنا اظهار داشت؛

مجوز احداث پاسگاه انتظامی در بخش سیلاخور شرقی روستای دربند صادر شده است اما با مشکلات تملکی همراه است اگر ساختمان محیط بانی سابق به این امر اختصاص یابد ضمن تمرکز بر منطقه امنیت جاده ای نیز تامین میگردد.

وی از ایجاد مقر پلیس راه ثابت در جاده #ازنا_اراک درآینده ای نزدیک خبر داد و گفت؛
پیرو مطالبات مردمی و‌ پیگیری رسانه ها مجوز تاسیس مقر پلیس راه ثابت #ازنا_اراک با هدف تامین امنیت جاده از سوی فرماندهی محترم انتظامی لرستان صادر شده است که بزودی پس رفع موانعی که با راهداری وجود دارد در نزدیکی تقاطع مرزیان احداث خواهد شد.

نجفی روند وقوع جرائم را در حوزه انتظامی کاهشی دانست و با اشاره به آمار و ارقام گفت؛
امسال درکل ۲۰درصد کاهش وقوع جرم و ۲۲درصد افزایش کشف داشته ایم ۳۴۷ دستگاه موتور سیکلت توقیف و تحویل پارکینگ شده است که کاهش تصادفات جاده ای ناشی از چهارخطه شدن ازنا مومن آباد را میتوان یادآور شد کاهش ۱۵درصدی مرگ و ۲۲درصد مصدومیت درون شهری و ۲۰ درصد کاهش فوتی و ۱۴ درصد مصدومیت برون شهری را شاهد بوده ایم و در بحث نزاع ها ۸۰درصد کاهش و ۱۵۰۰درصد افزایش موادمخدر را داریم.

سعیدپوریان

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.