اخبار شهرستان

بازدید سرزده مقامات قضایی از صنایع فروالیاژ ازنا

دادستان و رئیس شعبه ۱۰۲ کیفری دادگستری شهرستان ازنا به همراه مسئولین اداره حفاظت محیط زیست از شرکت صنایع فروآلیاژ ایران به مناسبت گرامیداشت هفته ملی هوای پاک بازدید نمودند.
کد خبر : 5177
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۴
بازدید سرزده مقامات قضایی از صنایع فروالیاژ ازنا

دادستان و رئیس شعبه ۱۰۲ کیفری دادگستری شهرستان ازنا بهمراه مسئولین اداره حفاظت محیط زیست از شرکت صنایع فروآلیاژ ایران و مرکز معاینه فنی خودروهای سبک این شهرستان به مناسبت گرامیداشت هفته ملی هوای پاک بصورت سرزده بازدید نمودند.

به گزارش پایگاه خبری نگین اشترانکوه: منصور درویشی در این بازدید اظهار داشت: در گذشته بحث آلودگی شرکت صنایع فروآلیاژ ایران مطرح بوده اما مسئولين این کارخانه، خط تولید خود را بهسازی کرده و به سیستم آنلاین کنترل آلودگی هوا مجهز نموده است و محیط زیست به طور کامل این کارخانه را تحت کنترل دارد و در زمینه برطرف نمودن غبار موجود و خروج آن از بدنه کارخانه، مسئولین شرکت اقدامات اولیه جهت نصب تپینگ را اجرایی نموده اند و امید است تا پایان سال جاری، آلایندگی موجود کارخانه بطور کامل رفع گردد.

وی با بیان اینکه آلاینده های زیست محیطی پدیده مداخله ای چند علتی محسوب می شود گفت: رویکرد اداره حفاظت محیط زیست برای کاهش و مهار آلودگی نسبی شرکت صنایع فروآلیاژ در شهرستان قهری نیست، بلکه در سایه تعامل و مشارکت به دنبال جاری شدن موازین قانونی است.

گودرزی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ازنا در این بازدید گفت: صنایع آلاینده عامل اصلی نیمی از آلودگی هوای شهرستان ازنا است و باید با اقدامات مؤثر در جهت کنترل آلودگی های خود اقدام کنند.

در این میان بازدیدی به منظور کنترل نحوه عملکرد مراکز معاینه فنی خودرو و همچنین دستگاه های سنجش گازهای خروجی اگزوز از لحاظ کالیبراسیون و اعتبار آن، بررسی نحوه پذیرش و ترخیص خودروها، تجهیزات مرکز و کالیبراسیون آنها و مشخصات فیزیکی و محیطی مرکز انجام شد و راهنمایی های لازم در جهت ارتقای فرهنگ زیست محیطی و هوای پاک بعمل آمد.

درویشی افزود: کنترل ایمنی رفت ‌و آمد، سلامت محیط‌ زیست و ممانعت از آلودگی هوا و صرفه‌ جویی در مصرف انرژی از جمله اهداف معاینه فنی خوروها بوده و با توجه به نقش کلیدی مراکز معاینه فنی خودرو در کنترل میزان آلودگی ناشی از گازهای خروجی از اگزوز خودروها، این مرکز از سوی کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست، پلیس راهور و حمل و نقل به صورت منظم و دوره ای بازدید و کارشناسی می شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.