برگزاری ستاد داشت محصولات کشاورزی شهرستان ازنا

جلسه ستاد داشت محصولات کشاورزی و ستاد گیاهپزشکی  شهرستان ازنا با محوریت سن غلات به ریاست مهندس درویشی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان و با حضور مسئولین ادارات، واحدهای ستادی، مراکز تابعه و کارشناسان حفظ نباتات و ترویج شهرستان و دهستان ها برگزار گردید.
کد خبر : 2583
تاریخ انتشار : سه شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۳
برگزاری ستاد داشت محصولات کشاورزی شهرستان ازنا

‍ به گزارش پایگاه خبری نگین اشترانکوه: جلسه ستاد داشت محصولات کشاورزی و ستاد گیاهپزشکی  شهرستان ازنا با محوریت سن غلات امروز سه شنبه مورخه ۹۹/۱۲/۵ در محل سالن جلسات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ازنا به ریاست مهندس درویشی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان و با حضور مسئولین ادارات، واحدهای ستادی، مراکز تابعه و کارشناسان حفظ نباتات و ترویج شهرستان و دهستان ها برگزار گردید. پس از تبیین مسائل موضوعی و برنامه های اجرایی پروژه مبارزه علیه سن گندم و سایر عوامل خسارتزا توسط مدیر جهاد کشاورزی شهرستان و جمع بندی موارد مطروحه مقرر گردید نسبت به تأمین سموم مورد نیاز جهت مبارزه علیه سن غلات، علفهای هرز گندم و جو، علفهای هرز کلزا توسط فروشندگیهای سموم شهرستان و از طریق شرکت های معتبر و دارای سموم با کیفیت اقدام گردد.

همچنین  نسبت به توزیع جغرافیایی مناسب سمپاشهای تانکری دولتی مقرر شد برابر ضوابط مربوطه با هدف پوشش مناطق سن خیز اقدام گردد.

براساس این‌گزارش مقرر گردید مراکز جهاد کشاورزی نسبت به تشکیل و معرفی اعضای شبکه های مراقبت و پیش آگاهی و تحت پوشش قرار دادن کلیه روستاهای حوزه عمل اقدام و لیست مربوطه را تا مورخه ۹۹/۱۲/۱۰ به شهرستان ارسال نمایند و با توجه به شرایط آب و هوایی حاکم بر فضای منطقه در سال جاری از تاریخ ۹۹/۱۲/۱۰  اعضای شبکه های مراقبت و پیش آگاهی، مطابق با تقسیم بندی اعلام شده در سطح مزارع گندم حوزه عمل حضور یافته و به محض مشاهده ریزش سن، موضوع را گزارش نمایند.

مسئولیت مزارع گندم در هر پهنه بعهده مسئول پهنه و مسئولیت نهایی حوزه هر مرکز نیز بر عهده مسئول مرکز خواهد بود‌.مقرر گردید گزارش اقدامات شبکه های مراقبت تا قبل از شروع مبارزه هر ۳ روز یکبار و بعد از شروع سمپاشی بصورت روزانه به شهرستان منعکس گردد. مقرر گردید اعضای شبکه های مراقبت  جهت پیشبرد مناسب پروژه کنترل سن غلات از تمام ابزارها از جمله : ارسال پیامک، تماس تلفنی، مکاتبه رسمی، نصب اطلاعیه، حضور در مساجد و سامانه های پیام رسان نسبت به اطلاع رسانی و ارائه خدمات و مشاوره های فنی اقدام نمایند.

مقرر گردید اداره ترویج شهرستان تمهیدات لازم از جمله شارژ پیام رسان ها و ارسال اطلاعیه های فنی صادره را به انجام برساند.  مقرر گردید واحد حفظ نباتات ضمن بررسی دقیق وضعیت فروشندگی های سموم، نظارت لازم بر عرضه سموم مطلوب و با کیفیت را اعمال نماید.

مقرر گردید مراکز تابعه و اداره ترویج از تمام عملکردها و اقدامات انجام شده مستندسازی نمایند. مقرر گردید مراکز تابعه درخصوص تغذیه تکمیلی مزارع گندم آبی و نیز اطلاع رسانی به بهره برداران جهت تسریع در آبیاری مزارع اقدام نمایند.

با توجه به اعلام سهمیه مبارزه با علفهای هرز گندم مراکز تابعه، مقرر گردید همزمان با پروژه سن، اجرای پروژه کنترل علفهای هرز نیز در برنامه فعالیت شبکه های مراقبت قرار گیرد با توجه به وضعیت دماها و احتمال تشدید بارندگیهای بهاره، مقرر گردید رصد و پایش زنگ زرد گندم توسط شبکه های مراقبت انجام گردد.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.