فرهنگ عمومی

برگزاری نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ازنا در سال جدید

حجت الاسلام سپهوند در سخنانی با تبریک حلول ماه رمضان گفت: نباید در خصوص شعار سال منتظر بخشنامه یا ابلاغیه بود بلکه باید در این خصوص یک قدم جلو باشیم.
کد خبر : 4048
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۴
برگزاری نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ازنا در سال جدید

به گزارش پایگاه خبری نگین اشترانکوه:نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ازنا در سال ۱۴۰۱‌ ظهر امروز به ریاست حجت الاسلام و المسلمین سپهوند امام جمعه شهرستان ازنا و با حضور فاتحی فرماندار و نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی، اعضای شورای تامین و اعضای شورای فرهنگ عمومی در محل دفتر امام جمعه با موضوع ” راهکارهای تحقق شعار سال، مقابله با روزه خواری و نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب” برگزار شد.

بنا بر این گزارش  در ابتدای این‌جلسه حجت الاسلام سپهوند در سخنانی با تبریک حلول ماه مبارک رمضان، در سخنانی با تاکید بر تحقق و عملیاتی کردن شعار سال، گفت: نباید در خصوص شعار سال منتظر بخشنامه یا ابلاغیه بود بلکه باید در این خصوص یک قدم جلو باشیم، چنانچه کسب اطلاعات در زمینه شناسایی نخبگان جهت راه اندازی شرکت های دانش بنیان را اعلام کرده و توقع داریم همه ادارات و دستگاه ها در این زمینه پیشتاز باشند.

وی افزود: شعار سال باید به خوبی برای مردم تببین شده و ظرفیت بالقوه شهرستان در عملیاتی کردن شعار سال به منصه ظهور گذاشته شود.

امام جمعه ازنا در ادامه با اشاره به مسئله عفاف و حجاب در سطح شهر، گفت: اگرچه وضعیت حجاب و عفاف در سطح شهرستان ازنا قابل مقایسه با دیگر شهرها نیست اما می بایست با تلاش تمامی ادارات و دستگاه ها و با ارائه برنامه های مختلف، جایگاه عفاف و حجاب در سطح شهر بیش از گذشته رشد یابد.

ایشان با ابراز خرسندی از دلسوزی و نگرانی قاطبه مردم در خصوص مسئله حجاب در شهرستان، گفت: می بایست طی برنامه ریزی کوتاه و بلند مدت از تمامی ظرفیت های شهرستان برای گسترش فرهنگ حجاب و عفاف در ادارات، اصناف و سطح شهر استفاده کرد.

در ادامه این جلسه فاتحی فرماندار ازنا ضمن تشکر از ریاست جلسه در تشکیل شورای فرهنگ عمومی در سال‌جدید، جایگاه شورای فرهنگ‌ عمومی را بسیار مهم و رفیع ارزیابی کرد و خواستار عملیاتی شدن مصوبات این شورا شد.

وی عمل به وظیفه شرعی امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه تک تک‌ آحاد جامعه دانست و گفت : دشمن بدنبال ترویج فرهنگ غربی و بی بندوباری در جامعه اسلامی است و از همه ظرفیت ها در این زمینه استفاده میکند و متأسفانه حجاب بانوان و دختران مسلمان را هدف قرار داده است.

وی بر لزوم‌ دستگاه های اجرایی و ادارات شهرستان بر اجرایی و نهادینه شدن قانون امربه معروف و نهی از منکر شد و از روئسای ادارت شهرستان خواست در این زمینه با نهاد متولی همکاری لازم را داشته باشند تا شاهد رشد و تعالی جامعه باشیم.

فرماندار وظیفه نهادهای فرهنگی از جمله ، حوزه های علمیه ، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی وتبلیغات اسلامی و آموزش و پرورش را در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب مهم ارزیابی کرد و تاکید نمود در زمینه عفاف و حجاب فعالیت نهادهای فرهنگی متولی دوچندان شود.

در ادامه این نشست اعضای شورای فرهنگ عمومی ضمن ارائه نظرات و بیان دیدگاه ها و بحث و تبادل نظر وظایف دستگاه های اجرایی احصاء و به تصویب اعضا رسید.

تهیه و تنظیم‌خبر: محسن دهقان‌نژاد

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.