اجتماعی

همایش پیشگیری از کودک آزاری به همت بهزیستی ازنا برگزار شد

رئیس اداره بهزیستی ازنا: کودک‌آزاری در رتبه اول تماس‌های مردم با اورژانس اجتماعی قرار داشته و آمار‌ها حاکی از آن هستند که شناسایی موارد کودک آزاری نسبت به گذشته افزایش چشمگیری پیدا کرده است.
کد خبر : 4916
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۲
همایش پیشگیری از کودک آزاری به همت بهزیستی ازنا برگزار شد

همایش پیشگیری از کودک آزاری در اداره بهزیستی شهرستان ازنا برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری نگین اشترانکوه: در این همایش که صبح امروز  با حضور جمعی از مسئولین شهرستان و نیز کارشناسان اورژانس اجتماعی برگزار شد چالشها و راه های پیشگیری از کودک آزاری مورد بحث قرار گرفت.

در ابتدای این همایش جانبزرگی رئیس اداره بهزیستی عنوان کردند متأسفانه پس از معضل اعتیاد، کودک آزاری رتبه نخست آسیب‌های اجتماعی را در کشور به خود اختصاص داده است.

بر اساس گفته‌های رئیس اداره بهزیستی، «کودک‌آزاری در رتبه اول تماس‌های مردم با اورژانس اجتماعی قرار داشته و آمار‌ها حاکی از آن هستند که شناسایی موارد کودک آزاری نسبت به گذشته افزایش چشمگیری پیدا کرده است.


وی در ادامه افزود ، پدران مسئول ۵۷ درصد و مادران عامل ۲۶ درصد از کودک آزاری‌های ثبت شده هستند. سایر موارد کودک آزاری به‌ترتیب توسط ناپدری، نامادری، افراد غریبه و خواهر و برادر رخ می‌دهد.
جانبزرگی در ادامه گفت : روند رو به‌رشد و خبر‌های دلخراشی که در رابطه با کودک آزاری به گوش می‌رسد، نشانگر لزوم آشنایی بیشتر جامعه با این معضل اجتماعی و راهکار‌های پیشگیری از وقوع آن هستند.

وی افزود برخی پدر‌ها و مادر‌ها از مهارت لازم برای پرورش فرزندان خود برخوردار نیستند. برای مثال اغلب والدین نوجوان تصورات غیر‌واقعی از نیاز‌های یک کودک دارند که سبب می‌شود وظایف خود را به‌درستی انجام ندهند.
جانبزرگی در پایان گفت: امنیت کودک در درجه اول اهمیت قرار دارد. اگر احساس می‌کنید که کودک خود یا دیگری در معرض خطر است و در صورت دخالت شما، امنیت کودک به خطر می‌افتد، از متخصصان کمک بخواهید. شما همچنین می‌توانید با تماس با اورژانس اجتماعی (۱۲۳) از مددکاران آن یاری بگیرید.


در ادامه آقای رضایی کارشناس اورژانس اجتماعی به بحث در مورد انواع کودک آزاری پرداختند و لزوم توجه آحاد جامعه را به این معضل خواستار شدند.
در پایان همایش از کودکان مهد کودک ریحانه بهشتی که اقدام به خواندن نغمه کودکانه کردند با اهداء هدیه تقدیر بعمل آورده شد.

تهیه و تنظیم :محسن دهقان‌نژاد

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.