اخبار استان

تجرد قطعی ۴۰ درصد از دختران لرستانی

معاون سیاسی استاندار لرستان ضمن اعلام این نکته بر لزوم تشکیل شوراهای اندیشه ورز و انجمن‌های نخبگان برای شناسایی و رفع مشکلات حوزه جمعیت لرستان تاکید کرد.
کد خبر : 5147
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۸
تجرد قطعی ۴۰ درصد از دختران لرستانی

معاون استاندار لرستان گفت: حدود ۴۰ درصد از دختران لرستانی وارد سن تجرد قطعی شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری نگین اشترانکوه: معاون سیاسی استاندار لرستان در حاشیه جلسه قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت بر لزوم تشکیل شوراهای اندیشه ورز و انجمن‌های نخبگان برای شناسایی و رفع مشکلات حوزه جمعیت لرستان تاکید کرد.

وی، ادامه داد: بنابر اصل ۳۲ قانون جمعیت، شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و اداره کل راه و شهرسازی ملزم هستند که حداقل یک سوم از ظرفیت سالانه تبلیغات محیطی خود را به موضوعات مرتبط با جمعیت و تشویق فرزند آوری اختصاص دهند که در این جلسه بر این مهم تاکید شد.

معاون استاندار لرستان، یادآور شد: همچنین مطابق با ماده ۲۸ این قانون، صدا و سیما، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی و گروه‌های مردمی نیز انجام فعالیت‌هایی از قبیل تولید فیلم، برگزاری نمایشگاه و سایر فعالیت‌های مشابه را برعهده دارند که این موضوع نیز با ضرورت اجرای برنامه‌ها در دستور کار دستگاه‌های مربوطه قرار گرفت.

وی در ادامه گفت: بر اساس گزارش احصا شده توسط حوزه امور بانوان استانداری نرخ تجرد قطعی دختران استان رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده و طبق این آمار حدود ۴۰ درصد از دختران لرستانی وارد سن تجرد قطعی شده‌اند.

منعمی، عنوان کرد: به منظور موشکافی و بررسی دقیق این مشکل که از آن به عنوان اصلی ترین عامل کاهش جمعیت در استان یاد می‌شود، مقرر شد انجمن‌های دانشگاهی و نخبگانی با هم افزایی پیرامون رفع این مشکل فعالیت کند.
وی، افزود: تشکیل شوراهای اندیشه ورزی از دیگر راهکارهای مناسب در راستای شناسایی مشکلات موجود در زمینه کاهش جمعیت به شمار می‌آید که در جلسه امروز، پیگیری‌ها و برگزاری جلسات با این مضمون در دستور کار فرمانداری‌ها قرار گرفت./ مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.