سخن سردبیر

جاده ازنا-اراک راهی برای نرسیدن

در پی حوادث سریالی جاده ازنا-اراک یک‌ بار دیگر تصادف مرگبار درمحدوده استان مرکزی ۴ کشته و زخمی بر جای نهاد به راستی هفته و ماهی نیست که خبر تصادفی مرگبار در این جاده به گوش نرسد و خانواده هایی داغدار و کودکانی بی سرپرست نگردند!
کد خبر : 1328
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۹
جاده ازنا-اراک راهی برای نرسیدن

در پی حوادث سریالی جاده ازنا-اراک یک‌ بار دیگر تصادف مرگبار در ‌محدوده استان مرکزی ۴ کشته و زخمی بر جای نهاد به راستی هفته و ماهی نیست که خبر تصادفی مرگبار در این جاده به گوش نرسد و خانواده هایی داغدار و کودکانی بی سرپرست نگردند!

اغلب این سانحه دیدگان مسافرانی هستند که قصد سفر به استان مرکزی را داشته و یا ماشین سنگین هایی هستند که از مراکز صنعتی استان مرکزی به سمت نقاط مختلف کشور بارگیری می شوند که سودش برای مبدا و مقصد و سهم شهر ازنا فقط حوادث آن است!

در حوزه آموزش عالی، رونق بسیاری از مراکز آموزشی شهر اراک و سایر شهرهای استان مرکزی ناشی از حضور و اشتغال به تحصیل دانشجویان مقاطع مختلف شهر و استان ماست.

در حوزه درمانی بسیاری از مراجعات مردم شهر ازنا و حومه برای اعمال تخصصی پزشکی به شهر اراک صورت می گیرد که رونق اقتصاد درمان را در پی دارد.

در حوزه گردشگری با توجه به آلودگی بالای هوای شهر اراک جاذبه های دیدنی شهر ازنا اعم از دامنه های اشترانکوه، تونل برفی، سراب هاو چشمه ساران منطقه ییلاقی ازنا به سان سوپاپ اطمینانی عمل می کند که به شهرهای استان مرکزی سلامت را هدیه می دهد.

در مراودات اصناف، خرید از بازار، عرضه محصولات دامی و زراعی و بسیار دیگر از زمینه ها نیز همین اصل استوار است.

در برابر این حجم از مراودات فرهنگی، آموزشی، درمانی، اقتصادی، گردشگری و… پرسش ما از مسئولان محترم استان مرکزی آن است تا کی قرار است مسافرت افراد به شهر اراک به آن سوی ابرها ختم بشود…!!! به راستی آیا قیمت همه این جان های از دست رفته به اندازه هزینه احداث یک‌ پل در کلان شهرها نیست؟
رسم میزبانی را هم که کنار بگذاریم محاسبه هزینه-فایده علم اقتصاد نیز ایجاب می کند راه ورود چند استان به یک شهر اگر جذاب نیست، حداقل امن باشد.
ما توقع ‌نداریم به شکرانه انبوه مراکز صنعتی، در استان های همسایه محرومیت زدایی کنید اما انتظار داریم حداقل در تعریض بخش واقع در استان خودتان تسریع‌ نمایید…!!!

با احترام
محسن دهقان نژاد

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.