سخن سردبیر

رقابت با دست بسته یا چشم بسته

در شرایطی که طبق قانون تشکیلات شورای شهر قانون گذار شورا را موظف کرده است که در پایان هر سال شفافیت مالی داشته باشد، تا دقایق پایانی سال ۹۹ خبری از اجرای این قانون نشد..!!!
کد خبر : 2746
تاریخ انتشار : جمعه ۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۶
رقابت با دست بسته یا چشم بسته

 

در شرایطی که طبق قانون تشکیلات شورای شهر قانون گذار شورا را موظف کرده است که در پایان هر سال شفافیت مالی داشته باشد، تا دقایق پایانی سال ۹۹ خبری از اجرای این قانون نشد..!!!
در تحلیل چرایی این رخداد به نظر می رسد ترجیح این شورا آن است که بازی را به دقایق پایانی بکشاند تا فضای احساسی جایگزین فضای کارشناسی بشود…؟!!!
آن چنان که از گفته ها و نوشته های مستند بر می آید در این دوره میلیاردها تومان از املاک شهر ازنا فروخته شده، آیا حق مردم نیست که بدانند چرا و چگونه…؟!!!
در خصوص هدایت شهر ازنا به سمت برخی املاک باز هم این ابهام وجود دارد که براساس کدام مطالعات کارشناسی فرمان شهر ازنا به برخی جهات چرخیده است….؟!!!
در بحث مناقصات و مزایدات یکی از اعضای شورا اعلام‌ نموده مناقصات و مزایدات صوری بوده اگر یک‌ یا دو مزایده صوری بوده حق با شورا است اما اگر مزایدات و مناقصات صوری بوده ، پس شورا چه کاره بوده است؟
در بحث ارتباط تخلفات با مصوبات اگر تخلف با مصوبه بوده، شورا شریک است اگر تخلف به خاطر فقدان مصوبه بوده شورا ضعیف است…!!!
در زمینه حفاظت از اموال عمومی از جمله طرح ترویج فرهنگ بازیافت، برخی المان ها، نامگذاری معابر،اسکان بی خانمان ها و…در نتیجه تصمیمات سطحی و غیر کارشناسی شاهد اتلاف منابع عمومی بوده ایم که‌ برای هیچ کدام از آنها پاسخ قانع کننده ای دریافت نشده است…!!!
در زمینه عزل و نصب شهرداران باز هم شاهد یک فرآیند غیر علمی و غیر اصولی بوده ایم اما شورا خودش انتخاب کرده ، خودش هم نقش اپوزیسیون خودش را بازی می کند غافل از آن که هر دلیلی برای انتخاب ،عزل را و هر دلیلی برای عزل، انتخاب را زیر سوال می برد و شورا در برابر هر دو مسئول است ..!!!
از سوی دیگر در آستانه انتخابات تهیه و تدوین هر گونه طرح و برنامه کارشناسی نیازمند انتشار اطلاعات صحیح و آمار و ارقام رسمی طبق ماده ۳۱ قانون تشکیلات شوراها است، زیرا در فضای‌ کنونی ممکن است بتوان با دست بسته حرکت کرد ، اما با چشم بسته نمی توان…!!!

محسن دهقان نژاد

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.