اخبار شهرستان

ساماندهی کوچ عشایر در جهت حفظ منابع طبیعی استان

نقش مراتع و پوشش گیاهی علاوه بر جلوگیری از ریزگردها و کانون های بحرانی فرسایش بر کسی پوشیده نیست در همین‌راستا ساماندهی عشایر و استفاده از ظرفیت ها برای حفظ منابع طبیعی ضروری است.
کد خبر : 4074
تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۳
ساماندهی کوچ عشایر در جهت حفظ منابع طبیعی استان

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: ساماندهی عشایر و استفاده از ظرفیت ها و امکانات  دستگاه ها برای حفظ منابع طبیعی ضروری است.

به گزارش پایگاه خبری نگین‌اشترانکوه : شیرزاد نجفی با اشاره به اینکه گرمای هوا باعث کوچ زودرس عشایر شده است، گفت: هر چند در ورودی لرستان، همکاران منابع طبیعی اقدام به جلوگیری از ورود دام های غیرمجاز نموده اند؛ اما دام های عشایر  همدان، طبق رایزنی های صورت گرفته، بایستی با بازشدن معبر ورودی همدان، طی چندروز آینده عزیمت و لرستان را ترک کنند.

 وی از تشکیل اکیپ های نیروهای حفاظتی برای حفاظت از مراتع و ساماندهی عشایر برای جلوگیری از آسیب به مراتع و جنگل های استان خبر داد و افزود: از همه دستگاه های دست اندرکار اجرایی خواستارم که در هنگام کوچ عشایر، همکاری و مساعدت های لازم را با منابع طبیعی استان بعمل بیاورند.

نجفی تصریح نمود: نقش مراتع و پوشش گیاهی علاوه بر جلوگیری از ریزگردها در جلوگیری از ایجاد کانون های بحرانی فرسایش بر کسی پوشیده نیست.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.