امام‌جمعه ازنا:

سهم جاده ازنا اراک از بودجه راه استان لرستان چقدر است؟

وزیر محترم راه و شهرسازی اعلام کرد که ۱۲۰۰ میلیارد تومان بودجه استان لرستان برای تکمیل راه هاست؛ پس این اعتبار کجاست؟ سهم جاده ازنا اراک کجاست؟
کد خبر : 3585
تاریخ انتشار : جمعه ۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۱
سهم جاده ازنا اراک از بودجه راه استان لرستان چقدر است؟

امام جمعه ازنا‌گفت: نفس این حقیر در خدمت حمایت و پیگیری مطالبات بحق مردم شریف شهرستان ازنا است و مطالبات و مشکلات شهرستان را پیگیری می کنیم.

به گزارش پایگاه خبری نگین اشترانکوه: حجت الاسلام و المسلمین سپهوند در خطبه دوم نماز جمعه این هفته پس از توصیه همگان به تقوا و پرهیزکاری؛ گفت: عمل کردن به تعهدات یکی از مصادیق تقوا و دستور اسلام می باشد؛ امروز بدقولی مسئولان باعث ناراحتی مردم شده؛ لذا پایبندی به تعهدات جز لاینفک ایمان است.

ایشان با تبریک میلاد باسعادت حضرت زینب سلام الله علیها و روز پرستار به پرستاران خدوم، بیان کرد: در روز باسعادت میلاد حضرت زینب سلام الله علیها و روز پرستار هستیم و این روز را به پرستاران عزیز و زحمتکش تبریک میگوییم؛ حضرت زینب (س) دارای فضائل کامله است و پرستاری ایشان از اسرای کربلا، بزرگترین پرستاری تاریخ را نشان داد.

خطیب جمعه ازنا سپس با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان لرستان و سفر وزیر‌ کار به شهرستان ازنا،‌ گفت: در نشست شورای اداری شهرستان مشکلات مردم شهرستان ازنا را مطرح می کنیم و بالاتر از آن، این تریبون نماز جمعه در اختیار مطالبات بحق شماست که بر اساس اولویتها ، مشکلات را بیان می کنیم.

حجت الاسلام سپهوند در همین خصوص افزود: یکی از خواسته های ما که انتظار داریم دولت آنرا سریعا عملیاتی کند؛ لوله گذاری هزار متری جهت انتقال آب شرب است که مردم را دچار مشکلات و بیماری های عدیده ای کرده است.

وی با بیان اینکه از اشترانکوه ازنا حرف می زنند ولی از آب شهرستان ازنا چیزی بیان نمیشود، اظهار داشت: رئیس جمهور محترم را خطاب قرار میدهم که حق مردم ازناست از آب اشترانکوهِ ازنا استفاده کنند.

امام جمعه شهرستان ازنا تصریح کرد: ۴۲ روستای بخش جاپلق نیازمند ۴۲ میلیارد تومان اعتبار است؛ مسئله سلامت و بهداشت و درمان یکی از چالشهای ازناست و حداقل هایی که بتوانیم از آن استفاده کنیم وجود ندارد و زیرساختهای ما آماده نیست. وعده داده اند دوازده متخصص برای ازنا اعزام کنند ولی این وعده عملی نشده است. جوانان شهر ازنا به شهرهای دیگر کوچ کرده اند زیرا امکانات و شغل در شهرستان ازنا نیست.

حجت الاسلام علی سپهوند با انتقاد از مشکل بیکاری جوانان ازنایی، گفت: جوان فوق لیسانس کامپیوتر اهل شهرستان ازنا در حال بیگاری دادن برای یک میلیون و دویست هزار تومان حقوق است، این باعث تاسف است.

خطیب جمعه ازنا با اشاره به اینکه تکمیل جاده ازنا به اراک از دیگر‌مطالبات بحق مردم‌شهرستان ازناست، اذعان کرد: وزیر محترم راه و شهرسازی اعلام کرد که ۱۲۰۰ میلیارد تومان بودجه استان لرستان برای تکمیل راه هاست؛ پس این اعتبار کجاست؟ سهم جاده ازنا اراک کجاست؟

ایشان افزود: وضعیت اسکان مردم کمندان هنوز مشخص نشده است بارها در جلسات مختلف به کمندان سفر کرده ام ولی هنوز اسکان مردم تعین تکلیف نشده است. در بخش مسکن ازنا آیا وزیر راه و شهرسازی زمین لازم در ازنا را تدارک دیده است ؟ سهم ازنا از این مسکن ها چقدر است ؟ آیا وزیر سهم ازنا را مشخص کرده است؟ جوانان گرفتار کرایه نشینی هستند .

امام جمعه ازنا درخواست زیباسازی و تکمیل ورودی های شهرستان را نیز بیان کرد و گفت: توقع داریم در ورودی شهر ازنا از سمت دورود ، میدان با ابهت احداث شود و صرفا دوربرگردان نباشد که اگر یک لحظه غافل شوید ، به شهر دیگر بروید.

حجت الاسلام سپهوند با تاکید بر تعیین تکلیف فولاد ازنا، بیان کرد: فولاد ازنا خیلی مشکل دارد و داروسازی نیز با مشکلات زیاد دست به گریبان است. چه زمانی این پروژه فولاد تعیین تکلیف می شود؟ قنوات ازنا هنوز لایروبی نشده اند ، سیمان سفید ازنا هنوز تکمیل نشده، گدازقطعه ازنا نیازمند توسعه و حمایت است اما اعتبار لازم تخصیص نیافته است.

ایشان در پایان با بیان اینکه نفس این حقیر در خدمت حمایت و پیگیری مطالبات بحق مردم شریف شهرستان ازنا است؛ خاطرنشان کرد: در بخش کشاورزی فعلا ۸ گلخانه داریم ، در حالیکه کشاورزان ۲۴ گلخانه درخواست داده اند ، تولید محصولات اینچنینی نیازمند اعتبار ۲۴ میلیارد تومان است ، صنایع تبدیلی ازنا نیازمند توسعه است، برای جاده های روستایی لرستان ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده. مبادا ازنا از این اعتبارات شهرستان ازنا مظلوم واقع شود. توقع داریم حمایت جانانه ایی از مردم شهرستان ازنا انجام شود. بنده در خدمت مطالبات بر حق شما هستیم تا مشکلات ازنا حل شوند./صدای ازنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.