فرهنگ عمومی

شاد بودن حق مردم ازنا است

امسال تقارن عید نوروز و ایام سال نو با اعیاد شعبانیه عید در عید بود اما در شهر ازنا به جز چند برنامه مولودی خوانی آن هم توسط تشکل های مذهبی هیچ برنامه قابل توجهی را در جهت تزریق شادی و نشاط به جامعه شهری شاهد نبودیم.
کد خبر : 2753
تاریخ انتشار : یکشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۹:۳۴
شاد بودن حق مردم ازنا است

امسال تقارن عید نوروز و ایام سال نو با اعیاد شعبانیه عید در عید بود اما در شهر ازنا به جز چند برنامه مولودی خوانی آن هم توسط تشکل های مذهبی هیچ برنامه قابل توجهی را در جهت تزریق شادی و نشاط به جامعه شهری شاهد نبودیم این در حالی است که در بسیاری از شهرها کاروان های استقبال از بهار با کمترین امکانات و رعایت پروتکل ها به صورت خودرویی یا تک نوازی حتی در شهری مثل نیشابور با کاروان دوچرخه ای به شادی افزایی پرداختند ، پس معلوم‌ می شود این عارضه هیچ ربطی به تحریم یا کمبود اعتبار یا کرونا ندارد بحث این است که در شهر ما از اساس “شادی” در دستور کار نیست…!!!
چشم‌پوشی از شادی به عنوان یک مولفه موثر در بهداشت روانی در حالی صورت می گیرد که چه در فرهنگ دینی و چه در در فرهنگ ملی به کرات بر لزوم شادی و نشاط اجتماعی تاکید شده و فقدان شادمانی در جامعه شهری زمینه ساز‌ رخوت ،بی تحرکی و بسیاری از مشکلات روحی و روانی می شود که برخی اوقات عوارض و تبعات آن به اشکال دردناکی ظهور و بروز می نماید…!!! این که ما به دلیل ملاحظات پیش گیرانه از بیان برخی رویدادها خوداری می کنیم دلیل نمی شود که بی تفاوت از کنار آنها عبور نماییم بلکه حوادث اجتماعی نیاز به ریشه یابی و درمان دارند و به همین دلیل است که معتقدیم در این‌گونه‌ موارد تشکیل شورای فرهنگ عمومی از تشکیل شورای تامین هم موثر تر است.
منتهی مراتب در همه این سال ها اصرار عجیبی صورت گرفت که در یک قیاس مع الفارق بگویند “ازنا قم لرستان است”
اما با تکیه بر آمار و ارقام مقایسه ای و دلایل و قراین فراوان فرهنگی و اجتماعی ازنا هیچ گاه قم نخواهد ‌نشد چه بسا بیم آن‌می رود که ازنایی ها به تهران و قم رفته و روزی بگویند ازنا حیاط خلوت خوزستان است…!!!

محسن دهقان نژاد

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.