شرق لرستان ۳ نماینده

شرحی بر افزایش تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی

بر قاعده عدل و انصاف شرق لرستان به جهت فاصله با مرکز استان ، تعدد شهرها و روستاها مستحق حداقل ۳ نماینده است که در این مدل پیشنهادی دورود ۱ نماینده ، ازنا و الیگودرز به واسطه مجموع جمعیت ، مشترکات فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی ۲ نماینده داشته باشند.
کد خبر : 5187
تاریخ انتشار : شنبه ۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۳
شرحی بر افزایش تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی

در جریان طرح اخیر مبنی بر افزایش تعداد نمایندگان مجلس یک کرسی هم به لرستان تخصیص داده شده اما انگار این بار هم مثل خیلی موارد دیگر مرکز استان  گمان می کند هر چیز جدیدی آمد بهتر است در مرکز بماند حال آن که اگر این راهبرد کارساز بود امروز باید شاهد مرکز استانی توسعه یافته و پیشرفته می بودیم که ای کاش این گونه بود اما همه می دانیم این طور نیست…!!!
از سوی دیگر در شرق لرستان گستردگی پهنه ، جمعیت شناور عشایری و فاصله زیاد برخی مناطق با مرکز استان سبب ایجاد یک‌ محرومیت مزمن شده که بعد از ۴۰ سال مادر باردار را بر روی دوش تا جاده ماشین رو می آورند…!!!
گستره پهناور و صعب العبوری تا سرحدات خوزستان، اصفهان و عراق عجم که‌ با چند شهرستان و چندین شهر و صدها روستا تنها دو نماینده دارد که آن نماینده هم فارغ از هر خط و ربط سیاسی اگر پیگیر رفع محرومیت مناطق دورافتاده باشد صدای شهر در می آید به درد شهر می رسد فریاد محرومیت بلند می شود ، چشمش را درست‌می کند ابرویش کج می شود؛ ابرویش را درست می کنداز دیگر سو چشمش درمی آید….!!!
در چنین هنگامه ای به جای اینکه شاخص اعطای کرسی نمایندگی ضرورت بیشتر باشد آقایان نگاه می کنند ببینند کجا صدایش بلندتراست حال آنکه آن دیگری نای فریاد کردن ندارد وگرنه شاید صدایش بلندتر هم باشد…!!!
به جمیع این‌جهات بر قاعده عدل و انصاف شرق لرستان به جهت فاصله با مرکز استان ، تعدد شهرها و روستاها مستحق حداقل ۳ نماینده است که در این مدل پیشنهادی دورود ۱ نماینده ، ازنا و الیگودرز به واسطه مجموع جمعیت ، مشترکات فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی ۲ نماینده داشته باشند؛ البته این‌طرحی است که در فضای کارشناسی و محاسباتی قابل دفاع بوده و امکان عملیاتی شدن داشته باشد و گرنه در مقام شعار خیلی ها کرسی جدید که هیچ استان‌ جدید هم ایجاد کردند اما فقط در عالم خیال …!!!

محسن دهقان‌نژاد

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.