یادداشت

عبادت مانع سلامت نیست بلکه ضامن آن است

با بسته شدن مساجد و مراکز مذهبی در جهت جلوگیری از تشکیل اجتماعات باهدف پیشگیری از انتقال بیماری این رویکرد اگرچه به تشخیص پزشکان و کارشناسان امر ضروری بوده و درحال اجرا می باشد با این‌ حال ضرورت به جای آوردن اعمال و تکالیف دینی برکسی پوشیده نیست. فارغ از برخی رفتارهای افراط گرایانه که

کد خبر : 372
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۹:۵۹
عبادت مانع سلامت نیست بلکه ضامن آن است

با بسته شدن مساجد و مراکز مذهبی در جهت جلوگیری از تشکیل اجتماعات باهدف پیشگیری از انتقال بیماری این رویکرد اگرچه به تشخیص پزشکان و کارشناسان امر ضروری بوده و درحال اجرا می باشد با این‌ حال ضرورت به جای آوردن اعمال و تکالیف دینی برکسی پوشیده نیست.
فارغ از برخی رفتارهای افراط گرایانه که موجب وهن دین است، این ‌رویکرد پیشگیرانه به هیچ عنوان نباید به دو قطبی سلامت و عبادت یا تعارض علم با دین تعبیر بشود.
در پیشرفته ترین ممالک دنیا در‌ میان‌برجسته ترین دانشمندان ارتباط با خدا ، دعا و نیایش را عامل آرامش جامعه و افزایش امید در سخت ترین شرایط زندگی می دانند.
بدون شک دین و دانش مکمل یکدیگر برای پاسخگویی به نیازهای مادی و معنوی انسانها بوده و جامعه عاری از معنویت از هر حیث جامعه ای بی روح و پر خطر است.
در این‌میان اگرچه رعایت دستورات بهداشتی و نیاز به علم پزشکی نیاز همه ماست اما فراموش نکنیم روزهای سختی را که در تنگناهای زندگی هیچ‌پشت و پناهی برای انسان‌نیست به جز درگاه خدای مهربان!
این روزها که برخی مغرضان خالی ماندن مساجد و مراکز معنوی را به تنها ماندن خدا تعبیر می کنند! تردیدی نیست خدای متعال هیچ نیازی به ما ندارد بلکه این ما هستیم که باید دعا کنیم خدا ما را تنها نگذارد، به قول صائب:

ازخدا برگشتگان را کار چندان‌ سخت‌نیست
سخت کار او بود کز او‌ خدا برگشته است

محسن دهقان نژاد

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.