ایثار و‌ شهادت

 قاضی سالها قبل از شهادت کاری کرد که مرد ساواکی سالها بعد پدر شهید شد

 شهید آیت الله محمد حسین صادقی‌ حاکم شرع دادگاه انقلاب اسلامی الیگودرز منصوب شد، در جلسه ای که بنا بود رئیس و اعضای ساواک منحله الیگودرز محاکمه شوند...
کد خبر : 3880
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۶
 قاضی سالها قبل از شهادت کاری کرد که مرد ساواکی سالها بعد پدر شهید شد

 

شهید آیت الله محمد حسین صادقی‌ حاکم شرع دادگاه انقلاب اسلامی الیگودرز منصوب شد، در جلسه ای که بنا بود رئیس و اعضای ساواک منحله الیگودرز محاکمه شوند۷ همزمان با ورود ایشان به سالن جلسه جمعيت پرشور و انقلابی یکپارچه شعار سر داده بودند که: قاضی انقلابی؛ اعدام کن، اعدام کن!

*شهید صادقی* با طمأنینه خاصی جمعیت را آرام کردند و در آغاز سخن خطبه *پیامبر گرامی اسلام (ص)* در فتح مکه را قرائت کردند.

سپس خطاب به جمعیت فرمودند: ” این شعارهایی که تعدادی جوان پرشور و احساساتی سر داده اند و شما مردم هم بدون دقت تکرار می کنید از اسلام و انقلاب نیست! این شعارها مال انقلاب های کمونیستی و کودتاهای نظامی است نه انقلاب اسلامی.

*پیامبر خدا* در فتح مکه که نقطه اوج پیروزی اسلام و شکست کفر و شرک بود، خطاب به مسلمانانی که پرچم خونخواهی بلند کرده و شعار می دادند: *اليوم يوم الملحمه*(امروز روز خوانخواهی است) و مدعی بودند که باید تقاص خون *حمزه سیدالشهدا* و *جعفر طیار* و دیگر *شهدای احد و بدر و…* را از مشرکین قریش بگیریم!

اما *پیامبر رحمت* فرمودند: *اليوم يوم المرحمه* (امروز روز رحمت است) و عفو عمومی اعلام کردند.

سپس با اشاره به متهمان (ساواکیها) که تا قبل از آن از شدت ترس به خود می لرزیدند گفتند: اگر همین آقایان توبه کنند و به دامان مردم برگردند، عفو میشوند.

من خودم تا چند ماه پیش از پیروزی انقلاب در همین ساواک الیگودرز زندانی بودم. به ناحق هم زندانی شدم. اما اکنون که بحمدالله پیروز شده ایم نباید از این ها انتقام بگیریم. بلکه باید ببخشیم.

*امیرالمؤمنین (ع)* می فرماید: لذتی که در گذشت هست، در انتقام نیست. اگر ما مدعی هستیم پیرو *پیامبر و على عليهما السلام* هستیم باید گذشت کنیم.

دفتر دادگاه و دادسرا هم باز است با دلیل وطبق موازین اسلامی رسیدگی می کنیم.

در این لحظه گوئی آبی بر آتش ریخته شود زندانی های مضطرب آرام و رنگ به رخسارشان برگشت. خانواده های ایشان که گمان می کردند (مثل اخبار آن روزهای مطبوعات خبر تیرباران سرکردگان رژیم شاه تیتر یک روزنامه ها بود)، لابد تا ظهرامروز حکم اعدام اینها صادر و فورا هم اجرا می شود. برای وداع با پدرانشان آمده بودند… آنها هم آرام گرفتند و نفس راحتی کشیدند.

در میان جمعیت چندنفری (از جمله جناب حاج آقای قلی نماینده محترم دوره دوم اليگودرز که مدتی در ساواک الیگودرز و بروجرد زندانی بودند) برخاستند و به تأسی از *شهید صادقی* اعلام گذشت کردند.

خلاصه اینکه «ساواکیها» مورد رأفت و رحمت اسلامی قرار گرفتند و با احکامی سبک مثل تبعیدهای کوتاه مدت و … درواقع به نوعی بخشیده شدند.

*آیت الله صادقی* دو سال بعد در فاجعه هفتم تیر ماه ۱۳۶۰ شهید شدند.

دو سال بعد از آن هم یعنی در سال ۱۳۶۲ *شهیدی* را در گلزار شهدا تشييع کردند.

*پدر شهید* پشت بلندگو ضمن تشکر از مردم این طور گفت: مردم، همه شما مرا می شناسید؟ من فلانی هستم همان ساواکی معروف! که در سال ۵۸ بجای آنکه مانند هم قطاران خود در دیگر شهرها اعدام شوم، با رأفت اسلامی *شهید صادقی* در واقع هم خودم هم فرزندانم تربیت شدیم و من تولدی دوباره یافتم و امروز شما به من به عنوان *پدر شهید* به من تبریک و تسلیت می گویید و من به این مقام افتخار می کنم.

اگر آن روز من اعدام شده بودم، شاید فرزندان من هم یا منافق می شدند یا قاچاقچی یا روانی یا…

اما امروز به عنوان بسیجی داوطلب فرزندم به جبهه رفته و همه فامیل ما افتخار می کنیم که در راه اسلام و میهن *شهیدی* تقدیم کرده ایم.

اگر چهار پسر دیگر هم داشتم آنها را نیز به جبهه می فرستادم. این ها اسناد افتخار نظام اسلامی است.

روابط عمومی بنیاد شهید ازنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.