سخن سردبیر

حوادث سریالی مانع جدی در توسعه گردشگری شهر ازنا

هفته ای که گذشت‌در پی ‌بروز دوحادثه جداگانه در دامنه های اشترانکوه شاهد تلاش ایثارگونه جوانان ازنایی بودیم که در قالب نیروهای امداد و نجات به یاری گردشگران آسیب دیده شتافتند. امداد و نجات یک حادثه دیده اگرچه لازم و ضروری اما پیشگیری از اینگونه حوادث به مراتب ضروری تر است.‌
کد خبر : 1266
تاریخ انتشار : جمعه ۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۳
حوادث سریالی مانع جدی در توسعه گردشگری شهر ازنا

در هفته ای که گذشت‌در پی ‌بروز دوحادثه جداگانه در دامنه های اشترانکوه شاهد تلاش ایثارگونه جوانان ازنایی بودیم که در قالب نیروهای امداد و نجات به یاری گردشگران آسیب دیده شتافتند. امداد و نجات یک حادثه دیده اگرچه لازم و ضروری اما پیشگیری از اینگونه حوادث به مراتب ضروری تر است.‌
این نخستین بار نیست که استقبال گردشگران از جذابیت های طبیعی اشترانکوه به جای آنکه فرصتی باشد برای رونق توریسم به تهدیدی برای سلامتی افراد تبدیل می شود.
در نگاهی واقعبینانه مرگ دلخراش کوهنوردان مشهدی، غرق شدگان دریاچه گهر ، حادثه ریزش تونل برفی و… برای صنعت گردشگری در این منطقه یک ضد تبلیغ است و همدردی و همیاری مردم ازنا هم هرچقدر که اقدامی اخلاقی و ارزشمند باشد اما کام خانواده های داغدار و حادثه دیده را شیرین نخواهد کرد. این رخدادها در حالی به وقوع می پیوندند که همواره مدعیان فراوانی برای اثبات مالکیت مناطق توریستی وجود دارد در مقام عمل اما در جهت ایجاد تسهیلات و خدمات رفاهی و ارتقای امنیت گردشگران، هرکس توپ را بایک شوت بلند به زمین دیگری پرتاپ می نماید.
پس از حادثه تونل برفی و کشته و زخمی شدن چند نفر استاندار وقت لرستان طی مکاتبه ای با وزیر کشور عدم وجود متولی مشخص برای مناطق گردشگری منطقه اشترانکوه را یک آسیب برشمرد که مسئولیت آن فی مابین منابع طبیعی، محیط زیست، وزارت نیرو ، میراث فرهنگی و… دست به دست می چرخد!!!
اکنون چند سال از آن رخداد گذشته و در سایه بی توجهی مسئولان مربوطه همچنان شاهد مصدومیت های پی در پی در تونل برفی هستیم….!!!
نگارنده در این مجال قصد مقصریابی یا گرفتن انگشت اتهام و انتقاد به سوی یک مدیر یا یک دستگاه را ندارم اما تردیدی نیست ادامه این روند به صلاح نبوده و مشخص شدن متولی صاحب اختیار و در عین حال پاسخگو برای مناطق گردشگری در هر دو سوی اشترانکوه بیش از هر زمان دیگری ضروری می نماید.

محسن دهقان نژاد

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.