یادداشت

ممنوعیت برنج کاری در لرستان پر آب

مسئولان حوزه آب استان لرستان اعلام کرده اند که امسال برنج کاری در لرستان ممنوع است این اظهارات مدیران محترم در حالی است که استان لرستان که از هر حیث با وجود استعدادهای طبیعی و صنعتی و کشاورزی مستعد رونق، مورد بی مهری و عدم توجه است.
کد خبر : 4052
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۵
ممنوعیت برنج کاری در لرستان پر آب

 

مسئولان حوزه آب استان لرستان اعلام کرده اند که امسال برنج کاری در لرستان ممنوع است
این اظهارات مدیران محترم در حالی است که استان لرستان که از هر حیث با وجود استعدادهای طبیعی و صنعتی و کشاورزی مستعد رونق، مورد بی مهری و عدم توجه است و باوجود اینکه دومین و یا سومین استان کشور از لحاظ بارندگی می باشد حال باید کشت برنج در آن ممنوع باشد و آب های جاری و زیر زمینی آن به استان های مجاور انتقال داده شود تا در آن استان ها کشت برنج آزادانه صورت پذیرد.
آری این حکایت درد بی درمان کشاورزان و مردم محروم و مظلوم لرستان است که علاوه بر محروم بودن از امکانات و بودجه های قابل توجهی که به استان های برخوردار اختصاص می یابد ، از داشته های خدادادی خود نیز نمی توانند استفاده کنند .
در استان های شمالی باوجود ویلا سازی های گسترده دیگر زمین زراعی برای کشت نمانده تا در آن برنج بکارند و نیاز کشور به برنج را باوجود افزایش جمعیت کشور تامین کنند . لذا باید تجدید نظری در سیاست های بخش کشاورزی برای توسعه برنج در مناطق مستعدی مثل لرستان باوجود منابع غنی آب صورت پذیرد تا اقتصاد کشاورزان زحمتکش این مناطق بهبود پیدا کند و از واردات برنج های بی کیفیت خارجی نیز جلوگیری شود.

حسن گرجی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.