موفقیت مبارزه بیولوژیک در مزارع گوجه فرنگی شهرستان ازنا 

در اجرای سیاست های وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر کاهش مصرف سموم، تولید محصولات سالم و حفظ سلامت محیط زیست، عملیات مبارزه بیولوژیک با آفت لارو هلیوتیس گوجه فرنگی با رهاسازی ۲۰۰ هزار عدد زنبور براکون در مزارع گوجه فرنگی دهستان دربند و روستاهای همجوار به اجرا درآمد.
کد خبر : 1818
تاریخ انتشار : جمعه ۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۵
موفقیت مبارزه بیولوژیک در مزارع گوجه فرنگی شهرستان ازنا 

به گزارش پایگاه خبری،تحلیلی نگین‌اشترانکوه؛ در اجرای سیاست های وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر کاهش مصرف سموم، تولید محصولات سالم و حفظ سلامت محیط زیست، عملیات مبارزه بیولوژیک با آفت لارو هلیوتیس گوجه فرنگی با رهاسازی ۲۰۰ هزار عدد زنبور براکون طی دو مرحله با فاصله ۷ روز در مزارع گوجه فرنگی دهستان دربند و سایر روستاهای همجوار به اجرا درآمد.
این عملیات پس از ۲۰ روز با حضور تعدادی از بهره برداران هدف مورد رصد و ارزیابی تیم کارشناسی و متخصصین مربوطه اعم از کارشناسان بخش تحقیقات کشاورزی، ناظر کلینیک های گیاهپزشکی، کارشناس  تولیدات گیاهی و حفظ نباتات قرار گرفت، که نتایج حاصله نشان از عملکرد بسیار مطلوب عملیات بود.
قابل ذکر است جایگزینی مبارزه بیولوژیک به جای سمپاشی بویژه در محصولاتی که بصورت تازه خوری مصرف می شوند یکی از برنامه های محوری مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ازنا می باشد که در نهایت امکان توسعه خواهد یافت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.