مصاحبه

پاسخ فرماندار ازنا به پرسش های افکار عمومی

به گزارش سایت خبری، تحلیلی نگین اشترانکوه : نظر به شرایط موجود جامعه و ابهاماتی که درسطح افکار عمومی مطرح می شود گفتگویی با فرماندار محترم شهرستان ازنا ترتیب داده ایم که مشروح آن بدین شرح است:
کد خبر : 375
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۷
پاسخ فرماندار ازنا به پرسش های افکار عمومی

به گزارش پایگاه خبری، تحلیلی نگین اشترانکوه : نظر به شرایط موجود جامعه و ابهاماتی که درسطح افکار عمومی مطرح می شود گفتگویی با فرماندار محترم شهرستان ازنا ترتیب داده ایم که مشروح آن بدین شرح است:
*با سلام و عرض خدا قوت خدمت شمادر شرایط موجود یکی از نیازهای ضروری مردم مواد بهداشتی ولوازم پیشگیرانه هم در سطح جامعه شهری و روستایی و هم در جامعه بهداشت و درمان به عنوان خط مقدم مبارزه هست اقدامات دستگاه های دولتی در این زمینه چه بوده است؟
با سلام خدمت همه همشهریان عزیز و آرزوی سلامت و تبریک‌ پیشاپیش ایام سال نو در بحث کرونا آنچه برنامه ریزی شده بصورت متمرکز عمل می شود این نیست که دولت جدا از سیستم اقدامی صورت بدهد سهمیه و امکانات هر شهرستان مشخص و از طرف دانشگاه تحویل شبکه بهداشت می شود.
در بحث تامین الکل ، ژل ،مواد ضد عفونی ، ماسک پیگیری صورت گرفته و سهمیه وارد شهرستان و با هماهنگی شبکه توزیع گردیده است.
بحث ایستگاه سلامت،آموزش ، ضدعفونی شهر و روستا، تامین مکان پیش و پس از کرونا، جلوگیری دائم و روزانه از برپایی مراسمات ختم ، بحث بازار و کمک بازاریان در تعطیلی صنوف غیر ضرور، هماهنگی بین دستگاهها ، ۱۰ هزار لیتر مایع ضدعفونی توسط نماینده منتخب تامین و در حال مصرف است، در جلسات استان نیازمندی های شهرستان مطرح و در حد توان کمک شده لذا اعتبارات خاصی به شهرستانها به جز همان کمک های استان از طریق دانشگاه علوم پزشکی صورت نگرفته که ما سهم کمتری گرفته باشیم.استفاده از ظرفیت پزشکان خوش نام شهرستان برای اعلام هشدار و آگاهی بخش و ترغیب به ماندن در منزل ‌و استفاده و بهره گیری از ظرفیت امام جمعه محترم ازنا و مومن آباد در کاستن از تجمعات، تعطیلی نمازهای جمعه استفاده از ظرفیت ائمه محترم جماعات در اطلاع رسانی و توجیه مردم با زبان دینی نیز کمک حال ما بوده است.
*کارمندان دولتی به عنوان‌بخش قابل توجهی از شهروندان نسبت به سلامتی خود و همچنین به عنوان عامل ارتباط‌ بین خانواده ها با بیرون از منزل نگران سلامتی خود بوده و درخواست تعطیلی و یا حداقل کاهش حضور خود در محل کار را دارند، آیا در این زمینه اقداماتی صورت گرفته است؟
کارکنان ادارات آموزش دیده و نکات لازم گوشزد شده، به صورت شیفت بندی سعی بر کم حجم کردن تجمع همکاران اداری به شکلی که به کار مردم هم لطمه نخورد برنامه ریزی شده است.
برای همکاران اداری دارای مشکلات زمینه ای و بیمار ،سرطانی، بانوان باردار و مادران شیرده تمهیدات لازم دیده شد است.
*با توجه به ساختار بومی و محلی این‌منطقه جنس مسافران نوروزی متفاوت با سایر مناطق بوده و اغلب مسافران نه در هتل و مسافرخانه بلکه در خانه اقوام‌خود مستقر می شوند در این راستا چه اقدامات پیشگیرانه ای صورت گرفته است؟آیا این تصمیمات مشمول مراکز روستایی هم‌ می شود؟
در بحث مسافران تمام هتل ها و مسافرخانه ها و بنگاه های مشاور املاک توجیه و تذکرات لازم داده شد که حق پذیرش مسافر و یا اجاره املاک به غیر را نداشته باشند، در حوزه روستایی بخشداران، دهیاران، دامپزشکی، هلال احمر و….هم در بحث اطلاع رسانی و هم در بحث ضدعفونی کردن محیط روستا اقدام نموده اند.
یکی از اقدامات خوب اجرای طرح غربالگری با زحمات دوستان شبکه بهداشت بوده که نزدیک به ۶۵ هزار نفر چک و سنجش شده اند.

*باتوجه به مسئولیت‌ جنابعالی در شورای تامین برای سلامت سربازان وظیفه و نیروهای کادر در مراکز نظامی و انتظامی و اینکه اگر این افراد قصد عزیمت به شهرهای خود را داشته باشند رفت و مخصوصا بازگشت آنها به شهرهایی که بعضا آمار درگیری بالایی دارند تابع چه تدابیری هست؟
در خصوص نیروهای نظامی انتظامی و امنیتی بر اساس دستورالعمل های سلسله مراتبی عمل شده و مراقبت لازم صورت گرفته است.‌
*تعدادی از شهروندان ازنایی به هر دلیل در زندان های دو شهر الیگودرز و دورود به سر می برند آیا شورای تامین برای مرخصی یا حفظ سلامت آنها در زندان ها اقدامی صورت داده است؟
در بحث زندانیان دادستان محترم با هماهنگی ریاست محترم دادگستری و درقالب بخشنامه های قوه محترم قضائیه اقدامات مراقبتی ،نظارت و احیانا ترخیص و… را در دستور کار قرار داده اند
*و سوال آخر که پای ثابت همه‌ مباحث است جاده ازنا – اراک که برای ما تلفات آن از کرونا بیشتر بوده است ،اگر ممکن است بفرمایید کار جاده به کجا رسیده است؟
جاده ازنا اراک تا مومن آباد آماده بهره برداری است متاسفانه بعلت اینکه ۳ کیلومتر مسیر آسفالت آن یک لایه است مشاور اجازه تردد ماشین سنگین را نمی‌دهد از طرفی باید برای آسفالت توپکا با لایه آخر این ۳ کیلومتر در هوای بالای ۲۰ درجه صورت بگیرد و از طرفی ما و استان هم مجاز به منع ورود کامیون نیستیم لذا پیمانکار آسفالت که کارخانه بشیری واقع در مسیر را خریداری کرده قول داده که در اولین فرصت که دمای‌ هوا اجاره دهد ۳ کیلومتر آسفالت و ترافیک برقرار خواهد شد.
بقیه مسیر هم مشغول کار هستند که متناسب با اعتبار تخصیصی و شرایط جوی کار ادامه دارد.
در پایان بر خود لازم می دانم از جانب سیستم اداری شهرستان و ازجانب مردم از همه پزشکان، پرستاران، کادر درمان نیروهای خدماتی و کلیه عزیزانی که تا این مرحله ما را در بحث پیشگیری و درمان بیماری و سایر مراحل کمک کردند بویژه عزیزان ایستگاه سلامت تقدیر و تشکر نمایم.
توصیه همیشگی ما هم مانند همه دلسوزان رعایت مراقبت شخصی و عمومی و ماندن در خانه است،
به امید اینکه خدای متعال عنایت فرماید و همه ما را مورد لطف و رحمت خود قرار داده و سایه سخت این بیماری را به کرم خود از سر ملت ما بردارد.‌

*ما هم از فرصتی که دراختیار مان قرار دادید تشکر می کنیم

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.