اجتماعی

پاکسازی ورودی شهر ازنا به مناسبت هفته جهانی زمین پاک

همزمان با پویش ملی مسیر سبز و به مناسبت هفته ی جهانی زمین پاک با حضور مسئولین‌محلی و تشکل های مردم نهاد زیست محیطی ورودی و خروجی شهر ازنا از پسماندها پاکسازی شد.
کد خبر : 5580
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۸
پاکسازی ورودی شهر ازنا به مناسبت هفته جهانی زمین پاک

‍ ورودی شهر ازنا به مناسبت هفته جهانی زمین پاک،از زباله های پلاستیکی پاکسازی شد

به گزارش پایگاه خبری نگین اشترانکوه: به مناسبت گرامیداشت هفته ی جهانی زمین پاک عملیات، پاکسازی  ورودی های شهر ازنا از زباله، به ویژه زباله های پلاستیکی آغاز شد.

منصور درویشی رئیس اداره ی حفاظت محیط زیست شهرستان ازنا با اعلام این خبر گفت: همزمان با پویش ملی مسیر سبز- ایران پاک و به مناسبت هفته ی جهانی زمین پاک با حضور نیروهای خدمات شهری ، معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان، شهردار و ریاست شورای اسلامی ازنا، شهردار شهر مؤمن آباد، پرسنل اداره ی حفاظت محیط زیست، خانه ی محیط زیست و سایر تشکل های مردم نهاد زیست محیطی در یک حرکت ارزشمند، ورودی و خروجی شهر ازنا از سمت اراک و حاشیه ی جاده‌ها از پلاستیک، شیشه، کاغذ و سایر پسماندها پاکسازی شد.

درویشی افزود: روزانه ۶۵ تن زباله ی تر و خشک در شهر ازنا تولید و به سایت دفن پسماند منتقل می شود که حدود ۷ تن آن ، زباله های پلاستیکی است.

وی در ادامه خاطر نشان کردند: بزودی طرحی توسط شهرداری در زمینه ی تصمیمات جدی جهت حصار کشی پیرامون سایت مورد نظر و ایجاد یک اتاقک نگهبانی در مسیر ورودی و خروجی سایت ،در کارگروه مدیریت پسماند شهرستان، مورد پیشنهاد و بررسی قرار خواهد گرفت.

در ادامه منوچهر حسنی شهردار شهر ازنا افزود: رها سازی زباله در حاشیه ی راه به ویژه کیسه های پلاستیکی، همواره منظره ی زشتی از طبیعت ،برای رانندگان و مسافران عبوری،حاضران در طبیعت و کوهنوردان به نمایش می گذارد.

وی اضافه کرد: بنابراین همه ساله با نزدیک شدن به بهار طبیعت ،طرح هایی برای پاکسازی طبیعت از زباله با عناوین مختلف «استقبال از بهار»، «پاکسازی طبیعت» و «پویش ایران سبز – مسیر پاک» برگزار می شود.

قائدرحمت ،معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان ، ضمن تشکر از اقدامات ویژه ی شهرداری ازنا افزود: عملکرد شهرداری ازنا از میان سایر شهرداری های سطح استان، در زمینه ی اجرای قوانین زیست محیطی بهتر بوده است. از آنجا که زباله های رها شده در طبیعت تنها شامل کیسه های پلاستکی نمی شود و از طرفی نمود این قبیل زباله ها در طبیعت بیشتر است، با رهاشدن این پسماندها در لابه لای گیاهان مرتعی، پاکسازی آنها سخت تر نیز می شود. زباله های پلاستکی علاوه بر تأثیر مخرب زیست محیطی به علت زمانبر بودن تجزیه ی آنها آثار منفی بیشتری روی طبیعت می گذارد.

قائد رحمت در آخر افزود: امیدواریم با فرهنگ سازی، آموزش و رعایت بیشتر از سوی شهروندان، شاهد کاهش این مشکل در ورودی‌های شهر باشیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.