سخن سردبیر

رواج پدیده ای به نام مدیرخبرنگار

به دلیل سهولت ورود به حوزه رسانه در بین مدیران دستگاه های مختلف پدیده ای در حال شکل گیری است به نام "مدیرخبرنگار" مدیرخبرنگار فردی است که برای ثبیت جایگاه خود نیاز به موفق جلوه دادن حوزه مدیریت خود دارد اما نه در عمل بلکه در خبر.
کد خبر : 5115
تاریخ انتشار : شنبه ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۱
رواج پدیده ای به نام مدیرخبرنگار

در شرایط کنونی جامعه که فضای مجازی بسیاری از معادلات را دست خوش تغییر نموده است، حوزه اطلاع رسانی بیشترین سهم را از این رخداد داشته به گونه ای که سرعت انتشار اخبار بدون قید زمان و مکان به کسری از ثانیه رسیده است‌.
در این میان مبادرت به کار رسانه ای با همه حساسیت هایی که دارد اما سهل و آسان شده است به گونه ای که داشتن یک گوشی تلفن همراه کافی است تا فردی بتواند با تشکیل یک کانال یا ایجاد یک صفحه در پلت فرم ها به یک فعال رسانه ای تبدیل بشود البته اینکه در این حوزه چه میزان موفق و ماندگار باشد بحث دیگری است اما به هر حال امروزه وارد این کار شدن آسان است.
با این مقدمه و به دلیل همین سهولت ورود به حوزه رسانه در بین مدیران دستگاه های مختلف نیز پدیده ای در حال شکل گیری است به نام “مدیرخبرنگار” مدیرخبرنگار فردی است که برای ثبیت جایگاه خود نیاز به موفق جلوه دادن حوزه مدیریت خود دارد اما نه در عمل بلکه در خبر…!!!

 از آنجا هم که هیچ حوزه ای از مدیریت به خصوص در شرایط فعلی بدون مشکل نیست خودش زحمت کار رسانه ای را به دوش گرفته تا مشکلات موجود را از سطح اخبار حذف نموده و یک ویترین جذاب برای مخاطب خاص خود که همانا مدیران بالا دستی او هستند ایجاد نماید.
اعضای این کانال ها را هم معمولا گروهی از دوستان و همکاران و البته یکی دو مدیر استانی تشکیل می دهند، دیگرانی هم اگر باشند حق انتشار مطلب را نداشته و تنها محکوم به انعکاس یا مطالعه محتوایی هستند که اگر نگوییم صد درصد اما با درصد بالایی سفارشی تولید شده است.
تجربه اما ثابت نموده چنین رویکردی دوام چندانی نداشته و دیری نخواهد پایید که از بطن خودش، خودش را خنثی خواهد نمود…!!!
به طور طبیعی یک مدیر مسایل و نواقصی را حل می کند که در حوزه مدیریت او مطرح می شوند حال اگر جلوی طرح مشکلات را بگیرد فردا روز ژست حلال مشکلات بودن او برای افکار عمومی چندان باور پذیر نخواهد بود…!!! مضاف بر آن که مشکلات حوزه مدیریت او از جاهای دیگری سر در می آورد که دیگر قابل لاپوشانی و ماله کشی نیست!!!
و همه این ها در حالی رخ می دهد که اگر ما بپذیریم” عبادت به جز خدمت خلق نیست” تلاش برای جلب رضایت مردم، رضایت خدا را هم به همراه می آورد و در کنار آن  رضایت مدیران بالادستی…!!!

محسن دهقان نژاد

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.