نماینده الیگودرز خبر داد:

پیشرفت 70 درصدی زیرساخت طرح راه آهن ازنا به الیگودرز

دکتر محمد خدابخشی گفت: قطعه راه آهن ازنا به الیگودرز  در قانون بودجه کشور تحت عنوان قطعه راه آهن اصفهان- داران - ازنا درج شده که در حال حاضر نزدیک به 70 زیرساخت آن پیشرفته فیزیکی دارد.
کد خبر : 4513
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۸
پیشرفت 70 درصدی زیرساخت طرح راه آهن ازنا به الیگودرز
نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی:

700 میلیارد تومان اعتبار برای اتصال الیگودرز به شبکه ریلی نیاز است/ پیشرفت 70 درصدی زیرساخت طرح راه آهن ازنا به الیگودرزاجتماعی

 

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه 700 میلیارد تومان اعتبار برای اتصال الیگودرز به شبکه ریلی نیاز است، گفت: در حال حاضر زیرساخت طرح راه آهن ازنا به الیگودرز 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش پایگاه خبری نگین اشترانکوه: شامگاه امشب در برنامه وبینار که با موضوع آخرین وضعیت پروژه احداث راه آهن الیگودرز برگزار شد، دکتر محمد خدابخشی گفت: قطعه راه آهن ازنا به الیگودرز  در قانون بودجه کشور تحت عنوان قطعه راه آهن اصفهان- داران – ازنا درج شده که در حال حاضر نزدیک به 70 زیرساخت آن پیشرفته فیزیکی دارد.

وی ادامه داد: در این پروژه علی رغم محدودیت هایی که وجود داشت توانسته ایم تخصیص های خوبی به آن اختصاص دهیم که در چند سال اخیر با توجه به مشکلات بودجه ای اعتبارات این پروژه سال به سال افزایش پیدا کرده به نحوی که اعتبار آن از 3 میلیارد تومان به بیش از 72 میلیارد تومان برای سال جاری رسیده که حدود 25 برابر اعتبار آن افزایش پیدا کرده است.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: پروژه راه آهن ازنا به الیگودرز به طول 29.6 کیلومتر می باشد که مزایایی همچون دسترسی آسان به روستاهای مناطق، کاهش مصرف سوخت، رونق‌بخشی به سرمایه های گردشگری و غیره را در پیش خواهد داشت.

دکتر خدابخشی اظهار کرد: در این طرح عملیات ساخت ایستگاه الیگودرز در دستور کار قرار دارد که در حال حاضر جانمایی آن انجام شده و با تأمین اعتبار کار آزادسازی آن صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه تا باحال برای این پروژه 1200 میلیارد تومان هزینه شده است،تاکید کرد: برای تکمیل زیرسازی و روسازی و احداث ساختمان ایستگاه الیگودرز در طرح پروژه راه آهن ازنا به الیگودرز  نیاز به 700 میلیارد تومان اعتبار است تا الیگودرز به شبکه ریلی متصل شود که در این راه باید از ظرفیت ماده 56 و بانک‌های مرتبط برای این طرح استفاده کرد.

وی با اشاره به مشکلات و موانع این پروژه عنوان کرد: پرداخت مطالبات پیمانکار، دریافت تخصیص حداکثری نقدی و آزادسازی محل ایستگاه الیگودرز و ادامه مسیر تا ازنا، تصویب طرح توجیه فنی و اقتصادی ماده 56 در سازمان برنامه بودجه، رفع معارضین تاسیساتی، اخذ حواله غیر جهت انجام آسفالت زیرگذرهای کارخانه فولاد ،روستاهای ده نصیر، سنج ،عباس آباد و اردودر از جمله مشکلات و موانع عملیات اجرایی احداث زیرسازی راه آهن ازنا الیگودرز می باشد.

خبر: سجاد دالوند

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.