علاج واقعه

امروز زمان پیشگیری از ‌قتل ۲۰ سال بعد

کارشناسان بر این باورند که بی توجهی نسبت به تغذیه فکری بچه ها در سنین‌ پایین زمینه ساز بروز آسیب های اجتماعی در دوران نوجوانی و جوانی می گردد که این روزها گاهی اخبار تلخ آن را از گوشه و کنار می شنویم.
کد خبر : 3548
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۶
امروز زمان پیشگیری از ‌قتل ۲۰ سال بعد

چندی پیش در یکی از دبستان های شهر ازنا، جناب مدیر عذر دانش آموزی را به دلیل گذاشتن عکسی از خودش با سلاح در پروفایل شخصی از کلاس می خواهد که بعد از چند روز با مشارکت اولیاء و مربیان دانش آموز عکس را بر‌می دارد، ضمن تقدیر از احساس مسئولیت این ‌مدیر محترم، غفلت از این‌نکته ‌می تواند نقطه آغاز یک قتل باشد که ممکن است ۲۰ سال بعد در شهر ازنا رخ بدهد…!!!
وقتی دانش آموزی به دلیل تاثیر پذیری از فضای مجازی در چنین فضای ذهنی رشد می کند، هیچ تضمینی نیست این سلاحی را که رو به آسمان گرفته یک ‌روز رو به دیگران نگیرد…!!!
در همین راستا کارشناسان بر این باورند که بی توجهی نسبت به تغذیه فکری بچه ها در سنین‌ پایین زمینه ساز بروز آسیب های اجتماعی در دوران نوجوانی و جوانی می گردد که این روزها گاهی اخبار تلخ آن را از گوشه و کنار می شنویم.
نه تنها در ‌مقوله قتل و درگیری که در سایر مسایل نظیر اعتیاد، سرقت و…. نیز ریشه بسیاری از ناآراستگی های اجتماعی را باید در همین ایام کودکی‌جستجو کرد.
بر همین‌اساس و بدان جهت که تلاش برای تغییر افراد در دوران بزرگسالی دشوار و گاهی غیرممکن است.
امروز اگر ما به دنبال پیشگیری از وقوع این گونه جرایم هستیم می بایست به مهدکودک ها و مقاطع ابتدایی توجه داشته باشیم و این نکته ای است که می‌تواند دستور کار مشترک شورای فرهنگ عمومی و شورای آموزش و‌پروش در شهرستان ازنا باشد.

با احترام
محسن دهقان‌نژاد

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.