پیام سلامت

اهمیت پیشگیری از گرمازدگی در لرستان در روز‌های آینده

برای پیشگیری از گرمازدگی، لازم است در ساعات اوج گرما(۱۱ الی ۱۵ ) خصوصاً کودکان کمتر از ۶ سال و سالمندان بالای ۶۵ سال، افراد چاق و افراد دارای بیماری مزمن تا حد امکان از بیرون رفتن اجتناب نمایند.
کد خبر : 6325
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۷:۴۲
اهمیت پیشگیری از گرمازدگی در لرستان در روز‌های آینده

پیشگیری از گرمازدگی در لرستان در روز‌های آینده بسیار با اهمیت است.

به گزارش پایگاه خبری نگین اشترانکوه: مریم کوشکی؛ معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان ضمن تاکید بر این نکته گفت: با توجه به هشدار‌های سازمان هواشناسی مبنی بر افزایش دما طی روز‌های آینده، افراد برای پیشگیری از گرمازدگی لازم است نکاتی را رعایت کنند. ضعف و خستگی، کشیدگی و درد عضلات، تهوع و استفراغ، سرگیجه و ضعف، سردرد و اسهال ازجمله علائم گرمازدگی هستند.

وی افزود: در صورت بروز گرمازدگی باید فوراً به نزدیک‌ترین مرکز درمانی مراجعه کرد. همچنین پیش از آن می‌توان یک سری کمک‌های اولیه ازجمله بالا نگه داشتن پا‌ها، رفتن به یک مکان خنک، قرار دادن کمپرس سرد زیر بغل و ران‌ها، آبرسانی به بدن با نوشیدن آب و مایعات فراوان و قرار دادن حوله مرطوب روی پیشانی می‌تواند در بهبود فرد گرمازده کمک‌کننده باشد.

خانم کوشکی در پایان تاکید کرد : برای پیشگیری از گرمازدگی، لازم است در ساعات اوج گرما(۱۱ الی ۱۵ ) خصوصاً کودکان کمتر از ۶ سال و سالمندان بالای ۶۵ سال، افراد چاق و افراد دارای بیماری مزمن تا حد امکان از بیرون رفتن اجتناب نمایند.

تهیه و تنظیم : لیلا بیرانوند

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.