باحضور مسئولان‌محلی

بازدید معاون عمرانی استاندار و جمعی از مدیران کل دستگاه های اجرایی از سد کمندان ازنا

معاون عمرانی استاندار لرستان: کل پروژه سد کمندان بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و ۵ درصد باقیمانده در بحث جابه‌جایی منازل روستای کمندان می باشد.
کد خبر : 5240
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۰
بازدید معاون عمرانی استاندار و جمعی از مدیران کل دستگاه های اجرایی از سد کمندان ازنا

 

معاون عمرانی استاندار لرستان گفت :عملیات اجرایی سد کمندان ازنا در آخرین مراحل بوده و افتتاح سد منوط به جابه‌جایی روستای کمندان است

به گزارش پایگاه خبری نگین اشترانکوه: دکتر دالوند در بازدید ظهر پنجشنبه از محل اجرای عملیات سد کمندان و محل جدید احداث روستای کمندان با بیان اینکه سد کمندان از پروژه های مهم و اساسی استان است که مورد توجه قرار گرفته، گفت: تخصیص آب این پروژه ۲۸ میلیون متر مکعب در نظر گرفته شده است و مخزن سد حدود ۷۲ میلیون متر مکعب ظرفیت دارد .

معاون عمرانی استاندار ادامه داد: سد کمندان با هدف تامین آب کشاورزی وشرب شهرستان های ازنا و الیگودرز و ۴۵۰۰ هکتار از اراضی منطقه احداث شده که هم اکنون آبگیری سد با ۵ میلیون مترمکعب انجام شده است و با پیش بینی بارش ها در آینده علاوه بر تکمیل ظرفیت ۲۸ میلیون متر مکعبی،حتی امکان سرریز شدن این سد نیز وجود دارد.

دالوند سد کمندان را از پروژه های کلیدی و مهم استان به شمار آورد و تصریح کرد: از سال گذشته تا کنون عملیات احداث شبکه های آبی در ۴ فاز اتمام یافته و با حفر ۵ حلقه چاه پشتیبان جهت تامین آب شرب در مواقع ضروری، امید می رود این سد تاثیر مثبت خود را در رفاه حال مردم و توسعه لرستان داشته باشد.

وی با اشاره به برنامه زمانبندی ساخت سد بیان داشت: این پروژه در سال ۱۳۸۳ عملیات اجرایی آن استارت خورده که متاسفانه تا سال ۱۳۹۷ پیشرفت زیر ۴۰ درصدی داشته است، که خوشبختانه هم اکنون شاهد اتمام عملیات اجرایی سد می باشیم ولی افتتاح کامل آن را منوط به جابه جایی روستا می دانیم.

معاون عمرانی استاندار لرستان اظهار داشت: کل پروژه سد کمندان بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته ،که عملا می توان گفت عملیات اجرایی این سد پایان یافته است و ۵ درصد باقیمانده در بحث جابه‌جایی منازل روستای کمندان می باشد.

دالوند افزود : یکی از موضوعات اصلی اجرای این طرح(۵ درصد باقیمانده) بحث جابه جایی روستای کمندان و احداث محل جدید این روستا است که با توجه به‌ همکاری اهالی، تلاش فرماندار و نماینده محترم مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولین شهرستان، محل جدید روستا نیز تعیین شده است، در تلاش هستیم این محل جدید در کارگروه تخصصی توسط دفتر فنی استانداری بررسی و با توجه به کارهای انجام شده در گذشته در اسرع وقت مجوز سازمان زیربنایی را نیز اخذ کنیم.

در این بازدید که حسن نژاد مدیرعامل آب منطقه لرستان نیز حضور داشت گفت :

۷۰ درصد از منازل حوزه آب گیر سد خریداری شده و مابقی منازل مسکونی اهالی روستا نیز تا پایان سال تملک و هزینه آن پرداخت می شود.

حسن نزاد خاطرنشان کرد: خوشبختاته اتفاقات بسیار خوبی در حوزه سد سازی استان رخ داده و چندین سد استان که ردیف اعتبارات آنها در گذشته حذف شده بود را توانستیم در این دوره مجدداً احیا کنیم.

در این بازدید گودرزی نماینده مردم شریف دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی ، فاتحی فرماندار شهرستان ازنا ، کرم زاده مدیرکل دفتر فنی استانداری، حسن نژاد مدیرعامل آب منطقه‌ای ،تابعی مدیرکل بنیاد مسکن ، اکبریان مدیرعامل آبفای لرستان ،سالاروند مدیرکل محیط زیست، معاون مدیرکل منابع طبیعی و برخی مسئولین شهرستان ازنا نیز حضور داشتند.

سد کمندان یکی از سد های مهم استان لرستان است که از نوع خاکی با هسته رسی است ارتفاع این سد از پی ۶۵ متر ،طول تاج ۶۵۰ متر ،عرض از پی ۳۸ متر می باشد.

عملیات اجرایی این سد جهت تامین آب شرب دو شهرستان ازنا و الیگودرز و تامین آب کشاورزی ۴۵۰۰ هکتار از اراضی ۱۵ روستای منطقه در سال ۱۳۸۳ کلید خورده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.