مدیرعامل شهرک های صنعتی خبر داد

تصویب کلیات طرح منطقه ویژه اقتصادی ازنا

منطقه ویژه اقتصادی ازنا آمادگی خود را برای استقرار تمامی صنایع غیر آلاینده و دارای پتانسیل صادرات محصول و واردات مواد اولیه خارجی و همچنین واحدهای دانش بنیان را اعلام می کند.
کد خبر : 3867
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۱
تصویب کلیات طرح منطقه ویژه اقتصادی ازنا

 

کلیات طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی لرستان به مساحت ۳۹۱ هکتار مورد تصویب قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری نگین اشترانکوه: مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی لرستان اظهار کرد: بررسی منطقه ویژه ازنا از جمله مواردی بود که در دستور کار  کارگروه تخصصی شورای عالی مناطق آزاد تجاری – صنعتی کشور قرار داشت که بر اساس مصوبه این کارگروه، کلیات  طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی لرستان به مساحت ۳۹۱هکتار مورد تائید و تصویب قرار گرفت.

رازانی گفت : منطقه ویژه اقتصادی ازنا آمادگی خود را برای استقرار تمامی صنایع غیر آلاینده و دارای پتانسیل صادرات محصول و واردات مواد اولیه خارجی و همچنین واحدهای دانش بنیان را اعلام می کند .

وی اظهار داشت: عملیات اجرایی و سرمایه گذاری در مناطق ویژه اقتصادی باید با رعایت قوانین طرح جامع مصوب همان منطقه انجام شود و این نوع طرح ها پس از تایید هیات وزیران در شورای پژوهشی مناطق آزاد و تجاری تصویب می شود.

وی ادامه داد: این طرح شامل ویژگی‌هایی از جمله تعیین چشم‌انداز، هدف و راهبرد، جانمایی و تدقیق کاربری‌ها و صنایع پیشنهادی در منطقه ویژه، بررسی ویژگی‌های آب و برق و سوخت و بررسی فرصت‌ها و پتانسیل‌های آن است.

رازانی بیان کرد: منطقه ویژه اقتصادی لرستان ( ازنا)  دارای مزایای قانونی از جمله آزادی کامل ورود وخروج سرمایه، سود ویژه و منافع حاصل از فعالیتهای اقتصادی و تولید برای سرمایه های خارجی وسرمایه ایرانیان با منشاء خارجی مطابق قانون تشویق و حمایت از سرمایه گذاری خارجی است .

منطقه ویژه اقتصادی لرستان  با مساحت ۳۹۱  هکتار است که شامل ۷۰ هکتار فاز اول عملیاتی که تماما واگذار شده است ،  ۱۰۰هکتار واگذار شده به شرکت فولاد ازنا و همچنین ۲۲۱هکتار فاز توسعه  که قابل واگذاری به متقاضیان سرمایه گذاری در بخشهای صنعتی، آموزشی و خدماتی است می باشد .

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.