حماسه و ایثار

حاج عمران حماسه ماندگار مردم محروم لرستان در دفاع مقدس

لشگر 57 حضرت ابوالفضل (ع) لرستان در منطقه حاج عمران، لشگری از جوانان غیور و جان‌برکف لرستانی که آمده بودند تا هستی خود را فدای اسلام و ایران عزیز کنند و نام خود را جاودانه سازند که این امر محقق شد و این حماسه تا ابد جاودانه ماند...
کد خبر : 1140
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰

به گزارش پایگاه خبری،تحلیلی نگین‌اشترانکوه:در سالروز عملیات غرورانگیز لشگر 57 حضرت ابوالفضل (ع) لرستان در منطقه حاج عمران هستیم. لشگری از جوانان غیور و جان‌برکف لرستانی که آمده بودند تا هستی خود را فدای اسلام و ایران عزیز کنند و نام خود را جاودانه سازند که این امر محقق شد و این حماسه تا ابد جاودانه ماند… سخن گفتن از شهید و شهادت کار آسانی نیست زیرا شهادت جایگاهی است بس رفیع که باید ترا به آن فراخوانند و بهای آن دل کندن از تعلقات دنیا و وصل به باری‌تعالی است.

رزمندگان سلحشور لشکر 57 حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با تقدیم بیش از 300 شهید در این عملیات توانستند دشمن را در اجرای هدف شوم خود یعنی تصرف خاک کشورمان ناکام سازند که رشادت رزمندگان لرستان در عملیات حاج‌ عمران نه‌تنها سبب شکست ارتش عراق و بازماندن این ارتش از تصرف پیرانشهر و ارتفاعات مشرف بر آن شد بلکه عملیات متحرک عراق را نیز با شکست مواجه ساخت .

بعد از این عملیات، جای‌جای لرستان سرشار از عطر این شهیدان والامقام گردید و برگ زرینی به افتخارات مردم این خطه افزوده شد که در این میان شهرستان بروجرد 88 شهید، خرم‌آباد 63، الیگودرز 63، ازنا 30، کوهدشت 18، دورود 12، الشتر 11، پلدختر 7 و نورآباد دو شهید تقدیم انقلاب اسلامی کردند؛ که جا دارد برای بزرگداشت یاد و نام این حماسه‌سازان هرسال کار فراگیر و گسترده‌ای صورت پذیرد.

آری مردم دیار سرفراز لرستان در طی 8 سال دفاع مقدس بارها و بارها رشادت‌های خود را در دفاع از کیان ایران اسلامی به اثبات رساندند که این رشادت‌ها و پایمردی‌ها در حال حاضر باید برای آگاهی و بهره‌گیری معنوی نسل حاضر ثبت و بازگو گردد. در این میان اهالی فرهنگ و رسانه‌ها وظیفه‌ای مضاعف بر عهده دارند که باید سعی کنند در حد توان خود در این راستا بکوشند و نگذارند این حماسه‌ها و رشادت‌ها به فراموشی سپرده شود

متأسفانه این روزها در بحبوحه مسائل و حاشیه‌های سیاسی این یادها کمرنگ شده و گویی این مسائل بر یادها و نام‌های شهیدان برتری پیدا کرده‌اند. گویی فراموش کرده‌ایم که هرچه داریم از ایثارگری‌ها و جانفشانی های این شهیدان است و حاشیه‌ها آن‌چنان پررنگ‌تر از متن شده است که به اصل توجه به مسائل و مشکلات و مظلومیت‌های این استان نیز برتری پیدا کرده است و همه‌چیز را تحت‌الشعاع خود قرار داده است استانی که تمام و کمال در خدمت دفاع از تمامیت ارضی کشور بود و دومین استان خسارت‌دیده از جنگ به شمار می‌آید هم اکنون با محرومیت و مشکلات فقر و بیکاری روبرو است و از عدم توجه مسئولین و نبود زیرساخت‌های حیاتی اقتصادی و معیشتی رنج می‌برد.

بدون شک اگر همیشه این عزم و اراده را داشته باشیم تا به‌طور واقعی ادامه دهنده راه این شهیدان باشیم هیچ‌گاه حاشیه‌ها و مسائل دیگر نمی‌توانند ما را به وادی دیگری سوق دهند و به ناکجا آباد ببرند. مردم لرستان همان مردمی هستند که در کنار سایر هم‌وطنان جان و مال خود را برای دفاع از این آب‌وخاک در طبق اخلاص می‌گذاشتند و کمترین ادعایی هم نداشتند ولی شایسته و زیبنده نیست که این‌گونه در فقر و محرومیت روزگار بگذرانند و کمترین توجهی هم به آنان نشود

پس شایسته است در هرسال و در هر موقعیتی نسبت به گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان عزیز این مرزوبوم و بخصوص این دیار محروم و مظلوم کوشا باشیم و حاشیه‌ها ما را از مسیر اصلی خود یعنی ادامه راه شهیدان منحرف نکنند.
نویسنده : حسن گرجی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.