سخن سردبیر

سخنی با ازنایی های مقیم سراسر کشور

هرساله در روزهای پایانی سال و آستانه سال نو مسافران زیادی از مناطق مختلف کشور راهی شهر ازنا می شوند. این افراد که بیشتر ازنایی های مقیم دیگر شهرها هستند، برای سرکشی اقوام و فامیل یا شرکت در مراسم جمعه آخر سال و دیدار معذورین راهی شهر و دیار خود می شوند. از سوی دیگر

کد خبر : 248
تاریخ انتشار : جمعه ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹
سخنی با ازنایی های مقیم سراسر کشور

هرساله در روزهای پایانی سال و آستانه سال نو مسافران زیادی از مناطق مختلف کشور راهی شهر ازنا می شوند. این افراد که بیشتر ازنایی های مقیم دیگر شهرها هستند، برای سرکشی اقوام و فامیل یا شرکت در مراسم جمعه آخر سال و دیدار معذورین راهی شهر و دیار خود می شوند.

از سوی دیگر در فصول سرد سال بخشی از نیروی انسانی شهر ازنا تحت عنوان مهاجرین شغلی درقالب پیمانکار، جوشکار،گچکار، کارگر و بنا راهی شهرهای دیگر شده و این روزها به شهر باز می گردند.

این روزها که به علت شیوع بیماری کرونا سخن از عدم سفر یا قرنطینه شهرها به میان آمده است اگرچه تدابیر قانونی مناسب برای چنین شرایطی بسیار لازم است اما  قبل از هر قانون و بخشنامه ای، خود ما هستیم که باید به فکر حفظ سلامت شهر و دیار خویش باشیم.

بر همین اساس توقع عمومی آن است که اولویت اصلی ماندن در خانه و عدم مسافرت باشد ،آن دسته از همشهریانی هم که به هر دلیل ناچار به حضور در ازنا هستند خصوصا افرادی که مبدا سفر آنها شهرهای کانون بیماری است انتظار می رود قبل از مراجعت نسبت به تست سلامت خویش اطمینان حاصل نمایند تا ناخواسته عامل انتقال بیماری به خانواده و اقوام خویش نگردند.

نکته پایانی آنکه وقتی خانه خدا و بقاع متبرکه و مساجد و محافل برای حفظ سلامتی مردم تعطیل شده اند با احترام به همه درگذشتگان، چندان منطقی نیست که ما اصرار داشته باشیم حتما جمعه آخر سال چند هزار نفر در گلزار ازنا اجتماع نمایند.

درخصوص مجالس ترحیم و دید و بازدید نوروزی هم تا آنجا که ممکن باشد می توانیم از وسایل  ارتباط جمعی استفاده نماییم. بدون شک این شرایط گذرا بوده اما نحوه مواجهه ما با آن ضمن حفظ سلامت جامعه پیرامونی ، معرف سطح فرهنگ عمومی این دیار و مردمانش نیز خواهد بود.

محسن دهقان نژاد

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.