پروژه ۹ ساله با ۳۸ درصد پیشرفت

قطار وعده‌ها برای لرستان راه‌آهن نشد

قطار قطار وعده پشت‌هم ردیف می‌شود اما برای لرستان راه‌آهن نمی‌شود؛ این حکایت طرح ریلی جنوب است که حالا به گفته مسئولان با کمبود اعتبار مواجه بوده و تا پایان دولت به اتمام نمی‌رسد.
کد خبر : 1453
تاریخ انتشار : شنبه ۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸
قطار وعده‌ها برای لرستان راه‌آهن نشد

به گزارش پایگاه خبری،تحلیلی نگین‌اشترانکوه؛ احداث خط ریلی خرم‌آباد- دورود- اندیمشک از پروژه‌هایی است که تقریباً در خاطرات سه نسل لرستانی‌ها می‌توان ردی از آن یافت، طرحی که قرار بود مرکز لرستان را به راه‌آهن جنوب وصل کند ولی هم‌چنان خبری از این وصال نیست.

ریشه مطالبه احداث خط‌آهن لرستان و اتصال مرکز استان به خط‌آهن سراسری به سه دهه قبل بازمی‌گردد اما در طول سال‌های اخیر می‌توان نخستین رد پا از ضرورت اجرای این پروژه را در سفر دور دوم هیئت دولت دهم به لرستان دید تا این پروژه در زمره مصوبات این سفر قرار گیرد.

ماجراهای بی‌پایان راه‌آهن لرستان
اواخر سال ۸۹ بود که بالاخره خبر اخذ مجوز کمیسیون ماده ۳۲ پروژه‌های ریلی لرستان این طرح مهم را از یک خوان دیگر عبور داد تا این‌بار دیگر بهانه عدم توجیه اقتصادی پروژه به دستاویز مسئولان تبدیل نشود.

از اخذ مجوز ماده ۳۲ پروژه که بیش از ۸ ماه گذشت مسئولان برای آغاز عملیات اجرایی این پروژه‌های ریلی مهم احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهوری وقت را به لرستان دعوت کردند تا مراسم آغاز عملیات اجرایی این پروژه‌ها در مهرماه سال ۹۰ برگزار شود.

این در حالی است که خط‌آهن لرستان دو سال بعد یعنی در سال ۹۲ با چالش دیگری مواجه شد، چالشی که استاندار لرستان از آن رونمایی کرد تا هوشنگ بازوند بگوید که پروژه‌های ریلی لرستان بدون هیچ‌گونه قرارداد و حتا نقشه‌ای آغاز شده‌اند که این مشکل نیز با پیگیری‌های صورت گرفته طی ماه‌های پایانی سال ۹۲ و ابتدای ۹۳ رفع و بخشی از اعتبار این پروژه نیز تأمین شد.

ماجرای راه‌آهن لرستان حکایت جالب دیگری از کلنگ‌زنی‌های بدون پشتوانه در لرستان است، خط ریلی که ابتدا کلنگ‌زنی شد و سپس مسئولان برای تهیه نقشه‌های اجرایی و عقد قرارداد آن به صرافت افتادند تا قرارداد اجرای پروژه بالاخره دو سال بعد از کلنگ‌زنی ابلاغ شود.

اما این هم پایان ماجرا نبود، از همان روزهای نخست راه‌آهن لرستان روی ریل بی‌اعتباری پیش می‌رفت و بارها این پروژه به حالت راکد درآمد تا به‌رغم گذشت حدود ۹ سال در حال حاضر در نقطه پیشرفت ۳۸ درصدی درجا بزند./مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.