اقتصادی

مالک جدید در راه دشوار فولاد ازنا

استاندار لرستان گفت: مالک قبلی فولاد و ذوب آهن ازنا خلع ید شد و هم اکنون رایزنی ها برای یافتن و توافق با یک مالک جدید و دارای صلاحیت در حال انجام است.
کد خبر : 7807
تاریخ انتشار : شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۵
مالک جدید در راه دشوار فولاد ازنا

مالک جدید در راه دشوار فولاد ازنا خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری نگین اشترانکوه به نقل از ایرنا: استاندار لرستان در این خصوص گفت: مالک قبلی فولاد و ذوب آهن ازنا خلع ید شد و هم اکنون رایزنی ها برای یافتن و توافق با یک مالک جدید و دارای صلاحیت در حال انجام است.

ابوطالب شفقت تاکید کرد: خلع ید مالک بعد از مهلت ۲ ساله قطعی است مگر اینکه دستگاه قضا حکم را برگرداند.

وی با تاکید بر حضور و سرمایه گذاری شرکت هایی مانند #ایمیدرو در لرستان افزود: تعیین تکلیف مجتمع #فولاد و #ذوب_آهن_ازنا جزو مصوبات سفر ۱۴۰۰ رییس جمهور شهید به استان بود که با توجه به عدم تمکین از حکم قضایی، اقدامات لازم برای انتخاب سرمایه گذار جدید این واحد آغاز شده است.

استاندار لرستان با بیان اینکه مسائل فولاد ازنا مطالعه، بررسی و با نمایندگان این واحد صحبت شده است تصریح کرد: با توجه به محکومیت قضایی سرمایه گذار فعلی و عدم تعیین تکلیف آن با وجود ۲ سال پس از سفر رییس جمهور، پرونده در دادگستری تهران به نمایندگی از رییس قوه قضاییه مورد بررسی قرار گرفته است.

شفقت یادآور شد: اجرای حکم قضایی در خصوص این واحد ضروری است و با توجه به اینکه در پایان مهلت اعلام شده نسبت به متقاعد کردن دستگاه قضایی موفق نبود، مصوبه رییس جمهور عملی و قانون مبنی بر انتخاب سرمایه گذار جدید اجرایی شد.

وی ادامه داد: در این راستا سرمایه گذاری نیز اعلام آمادگی کرده است که علاوه بر دارا بودن تخصص، اهلیت مالی برای تامین منابع مالی هم دارد اما در نهایت، انتخاب سرمایه گذار جدید با فرآیند قانونی صورت می گیرد.

به هر روی، در حالیکه لرستان همواره جزو استان های صدرنشین جدول بیکاری کشور بوده و در این سال ها نیز رتبه های بالایی در تورم بازار و رتبه های نخست تورم مسکن را به خود اختصاص داده است اجرای هر طرح اقتصادی به منزله مرهمی بر پیکر نیمه جان #اشتغال و اقتصاد آن محسوب می شود و فولاد و ذوب آهن ازنا که تاکنون صورت خود را با سیلی وعده های سرمایه گذار سرخ نگه داشته است به عنوان یکی از ابرپروژه های استان در بهبود وضعیت کنونی بسیار موثر خواهد بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.