اخبار استان

نشست خبری استاندار لرستان با محوریت انتصابات

 فرهاد زیویار استاندارلرستان به بهانه تشریح دستاوردهای سفر رئیس جمهور با حضور اهالی مطبوعات استان لرستان یک نشست خبری برگزار کرد ، نشستی که در آن یکی از موضوعات مورد تاکید خبرنگاران مساله انتصابات بود و البته میزان دخالت نمایندگان و ستادیون در این انتصابات!
کد خبر : 3959
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۷:۳۵
نشست خبری استاندار لرستان با محوریت انتصابات
به گزارش پایگاه خبری نگین اشترانکوه:  فرهاد زیویار استاندارلرستان در جمع اهالی رسانه پیرامون مساله انتصابات در استان و برخی انتقادات پیرامون تلاش نمایندگان جهت دخالت در عزل و نصب‌ها گفت: بسیاری می‌پرسند چرا انتصابات در استان با تاخیر روبرو شده است، برخی نیز می‌پرسند تا چه میزان نمایندگان در این انتصابات دخالت دارند،افراد دیگری نیز در تقابل عنوان می‌کنند “نمایندگان گلایه دارند که استاندار با آنها هماهنگ نیست” ، سوال این است که ما باید با نمایندگان هماهنگ باشیم یا نباید هماهنگ باشیم؟

زیویار با طرح این سوال و البته تاکید بر اینکه استاندار نباید به آن پاسخ بگوید از رسانه‌ها خواست تا در این مورد نظر بدهند و افزود: رسانه می‌تواند با پرداختن به این مساله فضا را در اختیار استاندار و نمایندگان مجلس بگذارد لذا من هیچ نظری ندارم و اجازه بدهیم رسانه‌ها در این مورد سخن بگویند ، البته این نکته را نیز باید در نظر گرفت که نمایندگان مجلس خارج از این مملکت نیستند و به هرحال ظرفیتی است که رای قابل توجهی دارند و منتخب مردم هستند و باید پرسید ایا در این مسیر حق هیچگونه مشورت با آنها را نداریم.

استاندارلرستان از نقش نمایندگان در گرفتن برخی اعتبارات مربوط به پروژه‌ها گفت و تصریح کرد: وقتی می‌گوییم باید همه، از رسانه تا تمامی قوا دست به دست هم بدهیم منظور همین است که در مسیر رسیدن به توسعه نیازمند همراهی و البته همراه با اخلاق‌مداری هستیم.

زیویار افزود: در بحث انتصابات باید بدانید که برخی از انتصابات در حیطه اختیار استاندار است اما حکم مدیران خارج از حوزه استانداری لرستان یعنی مدیران کل ادارات توسط وزیران و روسای سازمان‌های ملی صادر می‌شود و در این فرایند استاندار تنها مورد مشورت قرار می گیرد.

وی یاداورشد: در برخی موارد انتصابات، وزارتخانه قبل از مشورت با ما به تصمیم نهایی رسیده بودند و در برخی موارد هم داشتیم که خارج از نظر و سلیقه تیم مدیریتی استان مدیر را منصوب کردند و ما شاید به آن انتصابات نیز نقدهایی داشته باشیم و در آینده نیز منجر به تغییراتی گردد، اما فعلا خیلی تمایل نداشتیم که ان نقدها را در کف جامعه مطرح کنیم ولی شما حق دارید به عنوان رسانه دراین باره تحلیل خودتان را بنویسید.

فرهاد زیویار با تاکید براینکه مواردی از انتصابات بوده است که قبل از ورود وی به استان کار انتصاب مدیر تمام شده بود و بعد از ورود وی تنها حکم صادر شده است افزود: در برخی انتصابات هم مخالفانی بوده و هم موافقانی و به عنوان مثال در انتصاب سیروس ابراهیمی هم از بنده تقدیر و تشکر شده است و هم مخالفت‌هایی داشتیم.

استاندارلرستان درباره مطالبی تحت عنوان برخورد با بانیان وضع موجود و مدیرانی که پرونده دارند بیان کرد: بهتر است در چنین مواردی ملاک ما استعلامات مربوطه توسط دستگاههای تخصصی باشد و ما قبل از دریافت این نظرات قضاوت نکنیم .

زیویار درباره استفاده از برخی الفاظ مانند مدیر دوزیست افزود: شما رسانه‌ها آزاد هستید از هر کلمه‌ای در نوشتن استفاده کنید اما من مخالف این مدل واژگانم و اعتقاد ندارم اگر مدیری در دوره قبل فعالیت داشته و توانایی دارد امروز از او استفاده نکنیم.

وی با اشاره به برخی برخوردهای احساسی در سالیان قبل در لرستان و فراری دادن برخی چهره های شاخص به بهانه سرمایه دار بودن یاداور شد: آن روز می گفتند مرگ بر سرمایه دار و امروز می گویید مرگ بر مدیر دوزیست، کمی فکر کنیم در بکار بردن واژگان، همین امروز برخی از مدیران دولت قبل در کابینه اقای رئیسی حضور دارند و شما اگر طرفدار اقای رئیسی هستید پس تمکین کنید از این روش دولت آقای رئیسی که اگر مدیری درست کار کرده است می تواند به خدمت ادامه دهد.

استاندار لرستان با تاکید براینکه همه چیز مدیران قبل را زیر سوال نبریم گفت: ما نباید مثل برخی مدیران قبل پروژه مدیران قبل را منکر شویم و سیاه و سفید ببینیم و بهتر است در عالم سیاست کمی خاکستری ببینیم /دریای فرهنگ

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.