خبر آدینه

انتقاد امام جمعه از افزایش بی رویه اجاره بها در ازنا

امام جمعه ازنا گفت: افزایش چند برابری اجاره بهای مسکن در تضاد با مسئله جوانی جمعیت است ، گرانی مسکن در ازنا بیداد می کند و از این لحاظ از بسیاری از شهرهای مجاور هم سبقت گرفته است.
کد خبر : 5779
تاریخ انتشار : جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۲
انتقاد امام جمعه از افزایش بی رویه اجاره بها در ازنا

امام جمعه ازنا از افزایش چندبرابری اجاره بها اتتقاد کرد

افزایش چند برابری اجاره بهای مسکن در تضاد با مسئله جوانی جمعیت است ، گرانی مسکن در ازنا بیداد می کند و از این لحاظ از بسیاری از شهرهای مجاور هم سبقت گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری نگین اشترانکوه: حجت الاسلام والمسلمین سپهوند در خطبه های نماز جمعه این هفته، با تبریک میلاد باسعادت حضرت معصومه (س) گفت: وقتی الگوی بی نظیر و جهان شمول همچون حضرت معصومه (س) در اسلام وجود دارد؛ باید بهترین و زیباترین تکریم را نسبت به دختران خود در این روز انجام دهیم تا این روز تداعی کننده بهترین لحظات آنها باشد و روز میلاد آن حضرت همیشه در ذهن دختران ما به عنوان بهترین روز ماندگار گردد‌.

وی به روز ۳۰ اردیبهشت روز ملی جمعیت اشاره کرد و اظهار داشت: اگر کشور ما نسبت به این مسئله مهم رویکرد مناسبی نداشته باشد و به همین روال پیش برود، تا سی سال آینده بیش از یک سوم جمعیت ما پیر خواهد شد، اکنون در کشور ۱۲ میلیون دختر و پسر بین ۱۵ تا ۴۰ سال مجرد هستند و میانگین فرزند آوری برای تضمین آینده کشور، ۲/۵ فرزند است.

امام جمعه ازنا تصریح کرد: باید با دو نگاه وارد میدان عمل شویم، اولا رویکرد انقلابی و عملیاتی کردن این موضوع توسط مسئولان صورت بگیرد و دوما نگاه اسلامی و اعتقادی ما به این جریان برای تضمین آینده کشور می تواند راهگشای حل مشکل پیری جمعیت باشد، البته یکی از موانع آن بالا رفتن سن ازدواج است که موجب می شود فرزندان کمتری متولد بشوند لذا می طلبد مسئولان با حل مشکل اشتغال و مسکن جوانان، زمینه ازدواج در سنین جوانی را فراهم کنند.

حجت الاسلام علی سپهوند در ادامه با بیان اینکه افزایش چند برابری اجاره بهای مسکن در تضاد با مسئله جوانی جمعیت است، اذعان کرد: جوانانی که ازدواج می کنند و قصد فرزند دار شدن دارند، نیاز به مسکن ارزان قیمت دارند و باید طوری برنامه ریزی شود که مسکن چه بصورت اجاره و چه بصورت دائم، ارزان و مناسب به زوج های جوان برسد تا بستر فرزند آوری نیز فراهم شود.

وی در این خصوص افزود: گرانی مسکن در ازنا بیداد می کند و از این لحاظ از بسیاری از شهرهای مجاور هم سبقت گرفته و بسیاری از مردم در این خصوص واقعا مشکل دارند، بالاخره باید پس از سالها، یک همت و تلاش مضاعف در این خصوص صورت بگیرد تا بحث گرانی مسکن حل شود.

خطیب جمعه ازنا با گریزی بر مسئله امر به معروف و نهی از منکر خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر باید جامعیت داشته باشد و در کنار عفاف و حجاب، می بایست کم فروشی، گران فروشی و دیگر مشکلات را هم در بر بگیرد و همه امور مردم را در این خصوص در نظر بگیریم تا بازدارندگی در همه امور را در بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین سپهوند در پایان با اشاره به فعالیت ستاد عتبات عالیات شهرستان، خاطرنشان کرد: دفتر این ستاد، آمادگی دریافت نذورات مردم مومن و ولایتمدار ازنا را در جهت کمک به بازسازی عتبات عالیات دارد تا شما مردم عزیز ازنا در این کار خیر بار دیگر افتخار آفرینی نمایید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.