اقتصادی

کشاورزی پائین دست سد‌کمندان رونق می گیرد

محمدرضا فاتحی فرماندار شهرستان ازنا بهمراه حبیب الله عسگری معاون امور عمرانی و توکلی رئیس امور آب شهرستان ازنا از پروژه آبرسانی سد کمندان به اراضی کشاورزی روستاهای پایین دست بازدید کرد.
کد خبر : 7689
تاریخ انتشار : جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۸
کشاورزی پائین دست سد‌کمندان رونق می گیرد

در جریان  بازدید میدانی فرماندار ازنا از پروژه شبکه آبیاری سد کمندان مطرح شد:  کشاورزی پائین دست سد‌کمندان رونق خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه خبری نگین اشترانکوه: محمدرضا فاتحی فرماندار شهرستان ازنا بهمراه حبیب الله عسگری معاون امور عمرانی و توکلی رئیس امور آب شهرستان ازنا از پروژه آبرسانی سد کمندان به اراضی کشاورزی روستاهای پایین دست بازدید کرد.

توکلی رئیس امور آب شهرستان ازنا ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته گفت: در این پروژه که به منظور آبرسانی به ۴۵۰۰ هکتار از اراضی پایین دست سد کمندان در دست اجرا می باشد از سال قبل آغاز و در دولت سیزدهم در فاز دوم اجرا ، ۱۸۰۰ هکتار از اراضی را پیمان سپاری نموده که قسمتی از شبکه آبیاری بطول ۳/۵ کیلومتر در راستای بهره برداری از شبکه آبیاری سد کمندان و بهره مندی از آب ذخیره شده در سدکمندان وارد مدار گردید در این راستا روستاهای چرخستانه ، دولت آباد، حشوید و جوی آسیاب به شبکه آبیاری وصل گردیدند.

فاتحی فرماندار شهرستان ازنا ضمن تقدیر از تلاش های صورت گرفته توسط امور آب شهرستان و پیمانکار پروژه ، برلزوم اجرای فاز بعدی پروژه آبرسانی و اجرای شبکه های فرعی و آبیاری تحت فشار و قطره ای در این اراضی و همراهی اهالی و ساکنین منطقه تاکید کرد.

وی در ادامه گفت: با توجه به اهمیت این موضوع ، آب کشاورزی مورد نیاز کشاورزان پائین دست سد کمندان ضرورت دارد در تکمیل و تسریع این پروژه با همکاری جهاد کشاورزی تاکید کرد و دستورات لازم به معاونت امور عمرانی داد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.