سخن سردبیر

یک تیر و ۳ نشان

در خبرها آمده بود ریاست محترم دانشگاه علوم‌پزشکی لرستان از مستعد بودن دو شهر بروجرد و ازنا جهت ایجاد دانشگاه علوم‌پزشکی خبر داده است...
کد خبر : 2366
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶

در خبرها آمده بود ریاست محترم دانشگاه علوم‌پزشکی لرستان از مستعد بودن دو شهر بروجرد و ازنا جهت ایجاد دانشگاه علوم‌پزشکی خبر داده است.
فارغ از عملی شدن یا نشدن چنین رخدادی، نفس تمرکز زدایی و رویکرد توسعه متقارن و همه‌ جانبه در استان چنانچه با مقاومت موانع پنهان مواجه نگردد، یک اتفاق مبارک است.
در این ‌میان موقعیت جغرافیایی شهر ازنا با قرار گرفتن بین دو شهر دورود و الیگودرز فرصتی را فراهم می آورد که در جهت مدیریت منابع و جذب نیروی انسانی متخصص در عمل ۳ شهر استان را پوشش بدهد. فرصتی راهبردی که می توان آن را استراتژی “یک ‌تیر و سه نشان” نامید.
به لحاظ زیر ساختی هم وجود عرصه چند هکتاری بیمارستان امام علی(ع ) و همچنین عمران و توسعه فزاینده در حوزه تاسیسات و تجهیزات که بانگاه مثبت دانشگاه و خیرین سلامت‌ در حال انجام است ،زمینه را برای تحقق چنین آرمانی فراهم می سازد مضاف بر آنکه وجود یک مرکز آموزشی سبب انگیزه بخشی به پزشکان متخصص و فوق تخصص شهر های همجوار مثل اراک و اصفهان جهت حضور در مناطق محروم خواهد شد که جدای از شرق لرستان ‌می تواند فرصتی برای کل استان باشد.
به جمیع این جهات ، با نگاهی واقع بینانه و توام با دوراندیشی ضمن تقدیر از حسن توجه آقای دکتر نیکبخت ما در این لحظه به احداث یک دانشکده هم در شهر ازنا قانع هستیم، بدان امید که روزی دانشگاه بشود.

محسن دهقان نژاد

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.