پیام اجتماعی
کارشناسانمعتقدند که برخلاف تصورعمومی که گمان میشود بچههای زیاد وقت بیشتری را از والدین میگیرند، وجود بچههای زیاد موجب میشود والدین وقت کمتری را برای بازی با بچهها بگذارند.
به دنبال رعایت نکردن دستورالعمل ابلاغشده توسط برخی مراکز، طی روزهای گذشته و با همکاری اداره اماکن نیروی انتظامی و دستگاه قضا، سه واحد متخلف در خرمآباد و دو واحد در دورود پلمب شد.
به جهت ابلاغ ستاد ملی مبارزه با کرونای کشور مبنی بر ممنوعیت انتشار آمار مربوط به کرونا به تفکیک استانها، آمار مبتلایان در استان منتشر نمی شود.
با ازدحام صورت گرفته مقابل دفاتر خدمات پستی، ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا طی اطلاعیه ای اعلام کرد: به استحضار هم استانی های عزیز می رساند روند کنونی ثبت نام سیم کارت رایگان متوقف گردیده و از طریق ثبت نام آنلاین و ارسال پستی صورت خواهد گرفت، لذا خواهشمند است از تجمع در دفاتر خدمات پستی خودداری نمایید.
حجت الاسلام سید احمدرضا شاهرخی امروز پنج شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به ایجاد قرارگاه «مواسات» برای ساماندهی کمک خیران در لرستان، اظهار داشت: این قرارگاه در شهرستانهای مختلف استان ایجاد شده است.
در شرایطی که یک ماهگذشته سخن از جدیت در اجرای قرنطینه بین شهری و بین استانی مطرح است کاری نداریم این برادران افغان چگونه از مرز عبور کرده اند، این سوال هم که از ایستگاه کنترل سلامت چندین استان چگونه قسر در رفته اند ، بماند...!!!
رئیس کل دادگستری لرستان:
محمد رزم در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری دادگاه رسیدگی به پرونده ترور مأموران نیروی انتظامی خرمآباد به صورت علنی، اظهار داشت: طی عملیاتی که متهمان این پرونده داشتند، منجر به شهادت ستوان «جابر بیرانوند» و همچنین سرباز وظیفه «نجم الدین باوی» شد.
امتداد مهربانی
موج همدلی انجمن ازنایی های مقیم تهران در همراهی سرزمین مادری خویش نسبت به مقابله با بیماری کرونا همچنان ادامه دارد. این انجمن طی اطلاعیه ای بخشهایی از کمک های همشهریان مقیم تهران و البرز در راستای مبارزه با بیماری کرونا را جهت اطلاع عموم اعلام نمود:
سخن سردبیر
این روزها که اوضاع قرنطینه ای مجال بیشتری فراهم نموده برای بازخوانی رفتارهای اجتماعی بدنیست درکنار امید به آینده بهتر، نگاهی هم به گذشته خویشتن داشته باشیم.
باخود فکر کنیم این روزها که از حضور در هرگونه سوگ و سور و میهمانی محروم هستیم، آیا یادمان می آید...
تا نیمه اردیبهشت ماه
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان در حاشیه بازدید از زیستگاههای کنترل دامهای عشایر کوچ رو، گفت: عشایر کوچ رو تحت هیچ شرایطی تا قبل از ۱۵ اردیبهشت ماه نمیتوانند به مراتع استان ورود کنند.