جوابیه

پیام بخشدار جاپلق در پی مشکلات ایجاد شده به دلیل بارش های اخیر

این شرایط را در آخرین ستاد مدیریت بحران شهرستان در فصل پاییز پیش بینی می کردم به راهداری تاکید شد با برف روب های محلی قرارداد مربوطه را انعقاد نماید که محدودیت منابع مالی و اعتباری را مانع از بکارگیری امکانات محلی دانسته است.
کد خبر : 3771
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۳
پیام بخشدار جاپلق در پی مشکلات ایجاد شده به دلیل بارش های اخیر

به گزارش پایگاه خبری نگین اشترانکوه: بخشدار جاپلق در پی مشکلات ایجاد شده به دلیل بارش های اخیر برف برای اهالی شریف بخش جاپلق شهرستان ازنا توضیحاتی ارایه نمود که متن آن بدین شرح است:
((عبور از چنین حوادث طبیعی و ناملایمات تنها با همت و تلاش مسئولین و تقویت تحمل ، صبر و تاب آوری اجتماعی امکان پذیر است. )
ابتدا بایستی شاکر خداوند بزرگ و متعال باشیم بخاطر بارش رحمت الهی بر کل کشور از جمله دشت کم آب جاپلق که علاوه بر نشاط مردم ان شاء الله رونق کشاورزی را در سال زراعی شاهد باشیم.
به گفته بزرگان منطقه ، بارش سنگین برف در این خطه در چندین سال اخیر کم سابقه بوده که زندگی عادی مردم را مختل و طبعا مشکلاتی را نیز بوجود می آورد.
اینجانب در مدیریت بحران بعنوان تسهیل گر،ناظر ، هماهنگ کننده و هدایت کننده دستگاههای عضو ستاد مدیریت بحران هستم و دستگاههای مربوطه متولی امورات متناسب با وظیفه ذاتی خود هستند.
این شرایط را در آخرین ستاد مدیریت بحران شهرستان در فصل پاییز پیش بینی می کردم به راهداری تاکید شد با برف روب های محلی قرارداد مربوطه را انعقاد نماید که محدودیت منابع مالی و اعتباری را مانع از بکارگیری امکانات محلی دانسته ۳ و این موضوع به اداره کل مربوطه هم منعکس گردیده تا تمهیدات لازم اتخاذ گردد.
در چنین مواقعی اولویت بازگشایی راه های اصلی و شریانی است و راه های روستایی در اولویت بعدی قرار می گیر و چنانچه در روستایی خانم باردار، مریض اورژانسی،مراسم ترحیم، قطعی آب و برق باشد ، مجدد این نقاط مسکونی در اولویت پاکسازی مسیر قرار می گیرند و فراهم نمودن سهولت تردد در حدود ۲۰۰ کیلومتر راه روستاهای بخش جاپلق به طور هم زمان شدنی نیست و البته تاخیر در بازگشایی سایر محورها به حق باعث گله مندی مردم عزیز می شود.
در مسیر هایی بعلت باد و بوران راه باز شده،مجدد مسدود می گردد که تلاش مضاعف و امکانات بیشتر را می طلبد.
در قطعی نسبتا طولانی اخیر برق همانطور که از مدیریت محترم توزیع برق شهرستان ، رسانه ای نمودند بخاطر بریدگی خط انتقال اراک و افتادن بر روی شبکه منطقه و شکستگی چند تیر برق بود و تلاش عوامل قسمت اتفاقات عملیات در سرما و باد شدید و شبانه در رفع معایب و وصل مجدد برق ، قابل تقدیر است .
قطعی برق در اثر نوسانات جوی، بعضا به جهت باد خیز بودن‌ و مرتفع بودن نقاطی از دشت دهستان جاپلق غربی است و تاسیسات و زیر ساخت های برقی نیاز به تقویت و استحکام سازی دارد و شکستن شاخه درختان ونشستن پرندگان‌ بر روی کابل نیز به گفته کارشناسان امر، باعث قطعی برق می گردد.
قطع برق، قطع آب و نبود نان را به دنبال دارد که روند عادی زندگی را مختل نموده و پیشنهاد می گردد، مردم در صورت اعلام هشدارهای سطح نارنجی و قرمز از طریق رسانه های جمعی و رسمی، پیش بینی لازم را نموده و مبادرت به ذخیره آذوقه ، مایحتاج ضروری و آب نمایند .
حتی الامکان در مواقع بحران از تردد در جاده ها و سفرهای غیر ضرور پرهیز گردد.
دهیاران زحمت کش و اعضای محترم شورای روستاها بعنوان مدیر بحران روستا و با توجه به مسئولیت اجتماعی چنانچه امکان پذیر است، از امکانات محلی تا رسیدن مسئولین مربوطه، استفاده حداکثری نمایند.
با سپاس از مجموعه ذیربط راهداری، بر تامین بیشتر امکانات لجستیکی و ماشین آلات راهداری تاکید می کنم و فرماندار محترم هم پیگیر این‌ مهم هستند.
عبور از چنین حوادث طبیعی و ناملایمات تنها با همت و تلاش مسئولین و تقویت تحمل ، صبر و تاب آوری اجتماعی امکان پذیر است.
در پایان از اهالی شریف بخش جاپلق شهرستان ازنا بخاطر کاستی ها و نارسایی ها که هرگز ناشی از اراده و خواست بنده و سایر دست اندرکاران مربوطه نبوده ، عذرخواهی می کنم.
آقایی بخشدار جاپلق

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.