سخن سردبیر

آرامستان ازنا دغدغه امروز، نیاز فردا

 به گزارش پایگاه خبری نگین اشترانکوه: اگرچه سخن گفتن از مرگ وپایان زندگی ممکن است چندان خوشایند ما آدمها نباشد اما این یک حقیقت انکار ناپذیر است که همه ما این طعم را خواهیم چشید… ازقضا مردمان هر دیاری در این امر شک و شبهه ای داشته باشند، در شهر ازنا روزی نیست که از

کد خبر : 174
تاریخ انتشار : شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۲
آرامستان ازنا دغدغه امروز، نیاز فردا

 به گزارش پایگاه خبری نگین اشترانکوه: اگرچه سخن گفتن از مرگ وپایان زندگی ممکن است چندان خوشایند ما آدمها نباشد اما این یک حقیقت انکار ناپذیر است که همه ما این طعم را خواهیم چشید…
ازقضا مردمان هر دیاری در این امر شک و شبهه ای داشته باشند، در شهر ازنا روزی نیست که از خواب  برخواسته و بانگ انالله وانا الیه راجعون را نشنویم!!!
حالا بماند که این رسم رسم خوبی نیست وبا توجه به انبوه لوازم و ابزار های اطلاع رسانی باید در این رویکرد تجدید نظر کنیم.
از این مبحث و آسیب های فراوان عزاداری که نیازمند بازنگری هم هستند، بگذریم بحث آرامستان یکی ازضروریات شهر ماست.
اگر نگوییم تا امروز در این خصوص کوتاهی شده اما درنگاهی واقعبینانه با میزان مرگ ومیر موجود در صورت غفلت بیشتر دور نباشد که اموات ما بر روی دستمان باقی خواهد ماند!!!!
در سنوات ماضی نه تنها فکراساسی برای این موضوع نشد بلکه متاسفانه شاهد برخی تصمیمات غیرکارشناسی هم در حریم گلزار بودیم!!!
تبدیل بخشی از این فضا به واحدهای تجاری، قطع حریم گسترش آن باایجاد یک مسیر ارتباطی ، تبدیل آرامستان های محلی به پارک ازجمله این اقدامات وتصمیمات سطحی نگرانه است!!!
آرامستان های محلی یکی از عوامل اجتماعی وحدت و ایجاد حرمت محلات و ایضا عامل کاهش ترافیک شهری ناشی از کاروان های تشییع جنازه هستند اما متأسفانه نحوه گسترش نامتقارن شهر ازنا به گونه ای بوده که به جای در نظر گرفتن حریم آرامستان اتفاقا شهر آرامستان ها را در آغوش گرفته به گونه ای که استفاده از آنها فاقد توجیه شده است!!!
اگرچه اکنون کار از کار گذشته و آرامستان های محلی نظیر ده ازنا و منطقه چالسبار دیگر از دست رفته است و تنها آرامستان محلی موجود آرامستان شهرک است .
حرف و حدیث هایی از جانمایی آرامستان جدید در ورودی شهر ازنا ازسمت اراک شنیده شده اما همواره مورد انتقاد دوستداران محیط زیست و گردشگری بوده است.
درحقیقت ایجاد پارک جنگلی با صرف این همه زحمت و هزینه فرصتی برای جذب توریست و احداث آرامستان و ایجاد فضای حزن و اندوه در حوالی آن  یک پارادوکس است که نه این هدف را محقق می‌نمایند ونه آن را…!!!
پیشنهاد نگارنده آن است که آرامستان جدید ازنا باید در قسمتی از شهر باشد که اولا در مسیر مسافران نباشد و دیگر آنکه مسیر آن برای تردد خانواده ها سهل الوصول باشد که با شیب ملایم هر فاتحه ای برای ما ده هزار تومان آب نخورد.

محسن دهقان نژاد

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.