فرهنگ و هنر

برگزاری اولین جشنواره استانی “حکیم نظامی” در ازنا

به مناسبت پاسداشت روز نظامی جشنواره حکیم نظامی در سالن همایش های اداره ارشاد اسلامی ازنا با حضور، معاونت فرهنگی و احمدوند مدیریت حراست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، محتشم رییس اداره ارشاد اسلامی ازنا و همچنین دکتر سپهوند عضو هیات علمی دانشگاه لرستان و تعدای از مسئولان و هنرمندان برگزار گردید.
کد خبر : 7373
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۰

اولین جشنواره استانی بزرگ داشت “حکیم نظامی” درشهرستان ازنابرگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری نگین اشترانکوه:  عصر روز ۱۹ اسفند ماه به مناسبت پاسداشت روز نظامی جشنواره حکیم نظامی در سالن همایش های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ازنا با حضور، لروند معاونت فرهنگی و احمدوند مدیریت حراست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، محتشم رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ازنا و همچنین دکتر سپهوند عضو هیات علمی دانشگاه لرستان و تعدای از مسئولان و هنرمندان راس برگزار گردید .

در ابتدای برنامه پس از تلاوت آیاتی از قرآن کریم و پخش کلیپ بیانیه دکتر شالویی رییس انجمن آثار مفاخر فرهنگی کشور به همین مناسبت، محتشم رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ازنا ضمن خیر مقدم به همه میهمانان و علاقمندان به مفاخر ادبی کشور از جمله نظامی گفت:
نظامی روایت گر عشق نیست بلکه خود عشق است که با روایت داستانهای عاشقانه تاثیر فراوانی را در ادبیات غنایی جهان به وجود آورده است …

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ازنا در ادامه گفت : مرزهای جغرافیا فرهنگ و هنر ایران زمین بسیار وسیع است و از این رو دولتهای منطقه قادر نیستند با راه اندازی هیاهو این فرهنگ عظیم را که حکیم نظامی بخش بزرگی از آن است به نام خود مصادره نمایند.

وی بیان کرد: پس از بررسی های بعمل آمده در مورد طرح های ارسالی شهرستان ها به اداره کل طرح شهرستان ازنا برای بر گزاری آیین ارج داشت حکیم نظامی تایید و به این دلیل محوری ترین برنامه استان به میزبانی ازنا برگزار گردی.

میثم محتشم اظهار داشت:از سیاست های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالیان اخیر در مقابل هجمه های فرهنگی دیگر کشور ها که سعی دارند بزرگان ادبی کشور بزرگ ایران را به نام خودشان ثبت نمایند،برگزاری پاسداشت مفاخر ادبی و بزرگ کشور از جمله نظامی می باشد.

در پایان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ازنا گفت:
با رایزنی و همکاری اداره کل اولین جشنواره استانی نظامی در شهرستان ازنا برگزار گردید که لازم است از همکاری مدیر کل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی سر کار خانم روانشاد و معاونت محترم فرهنگی آقای لروند صمیمانه تشکر نمایم.

در ادامه این برنامه سخنان دکتر مسعود سپهوند عضو هیات علمی دانشگاه لرستان در باب ریشه‌های اسطوره‌ی لیلی و مجنون و تطبیق میان این منظومه با لیلی و مجنون از بعد عرفانی و عاشقانه مورد استفاده حاضران قرار گرفت .

آیتم های دیگر برنامه شامل :
اجرای خسرو و شیرین خوانی توسط استاد تیمور هداوند از شهرستان ازنا
نقالی توسط استاد بهزاد پاکدل از اساتید از خرم آباد
اجرای موسیقی سرنا و دهل توسط هنرمندان رضا خاکزاد و صفر افرازه از ازنا و الیگودرز
سکندر نامه خوانی توسط استاد ناصر اکبری از ازنا
خسرو و شیرین خوانی توسط استاد سید ضیا میر شاکی از الیگودرز
تار نوازی توسط هنرمند روشندل سید مهدی موسوی
اجرای مناظره خسرو و فرهاد توسط خانم شهلا فرازمندی از هنرمندان انجمن ادبی ازنا
خسرو و شیرین خوانی توسط استاد عباس سالاروند از هنرمندان انجمن ا دبی ازنا .
در پایان برنامه ضمن تشکر از حضور شرکت کنندگان با لوح تقدیر از آنها قدر دانی گردید.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.