تمرکز زدایی

آقای استاندار لرستان فقط خرم آباد نیست

بعد از گذشت همه این سال ها چنانچه یک‌مرکز استانی داشتیم که هم پای مراکز سایر استان ها پیشرفت کرده و از لحاظ خدمات و امکانات در سطح بالایی قرار داشت ؛ می توانستیم دل خوش باشیم که اگر حق شهرستان ها ضایع شده حداقل مرکز استانی توسعه یافته داریم اما همه می دانیم که این گونه نیست...!!!
کد خبر : 7588
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۶
آقای استاندار لرستان فقط خرم آباد نیست

بعد از گذشت همه این سال ها چنانچه یک‌مرکز استانی داشتیم که هم پای مراکز سایر استان ها پیشرفت کرده و از لحاظ خدمات و امکانات در سطح بالایی قرار داشت ؛ می توانستیم دل خوش باشیم که اگر حق شهرستان ها ضایع شده حداقل مرکز استانی توسعه یافته داریم اما همه می دانیم که این گونه نیست…!!!
در ادوار مختلف از چپ و راست و میانه یکی پس از دیگری دولت مردان از سیستان تا چهارمحال آمدند و رفتند تا امروز که لرستان میزبان دولتمردی جدید از دیار مازندران است.
آن گونه که در خبرها آمده بود آقای استاندار خطاب به اصحاب رسانه ، از لزوم خودشناسی و آسیب شناسی سخن گفته اند هرچند نگارنده بر این باورم این مراحل باید پیشتر طی می شد و آقای استاندار قبل از پذیرش مسئولیت می بایست در جریان‌مشکلات استان قرار گرفته و امروز برای حل آن ها برنامه ارایه می داد اما از آن‌جا که در کشور ما سرعت نگارش احکام خیلی بیشتر از نگارش برنامه است چاره ای نمی ماند جز این که تفاوت بین آنچه هست و آنچه باید باشد را بپذیریم…!!!
به هر روی این اتفاق رخ داده و ما با این سوال مواجهیم که چرا اوضاع لرستان این گونه است؟
در نگاهی واقع بینانه و عاری از حب و بغض تمرکز گرایی یکی از مهمترین موانع توسعه لرستان است نگاه جزیره ای به یک یا چند منطقه از استان به خصوص مرکز استان باعث شده که بازی برای هر دوطرف باخت – باخت باشد…!!!
این نگاه سطحی و غیراصولی که جایگاه استاندار را در حد شهردار خرم آباد تنزل بخشیده و از بام تا شام او را مشغول پل و زیرگذر و هتل و ورزشگاه بنماییم از یک سو باعث انفعال مدیران شهرستانی و از سوی دیگر سبب انحراف در ماموریت مدیران ارشد استان می شود.
البته هیچ کس منکر این‌نیست که امکانات مرکز یک استان باید در خور شان خودش باشد اما به راستی راه رسیدن به چنین هدفی این نیست که اگر بود تا کنون جواب می داد….!!!
برهمین اساس انتظار افکار عمومی از استاندار محترم آن است اکنون که به دنبال آسیب شناسی و اتخاذ راهبرد اصولی هستند بازدیدهای خود را از دورافتاده ترین مناطق استان آغاز نمایند تا با معلوم شدن دامنه مسئولیت هر شخص، دامنه پاسخگویی وی نیز مشخص گردد.

با احترام
محسن دهقان نژاد

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.