اخبار شهرستان

آیین رونمایی از اطلس گردشگری شهرستان ازنا

منصور درویشی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ازنا در این مراسم گفت: این اطلس با هدف معرفی جاذبه های طبیعت گردی و مناطق منحصربه فرد و بازتاب زیباییهای طبیعی در شهرستان تهیه و تدوین شده است.
کد خبر : 5432
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۶
آیین رونمایی از اطلس گردشگری شهرستان ازنا

آیین رونمایی و جشن امضای اولین اطلس طبیعت گردی و گردشگری شهرستان ازنا و پویش کاشت نهال توسط دانش آموزان شهرستان ازنا برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری نگین اشترانکوه : همزمان با هفته ی ملی و روز درختکاری، نخستین اطلس طبیعت گردی و گردشگری شهرستان ازنا طی مراسمی با حضور امام جمعه شهرستان ازنا و امام جمعه بخش جاپلق، فرماندار، رئیس دادگستری، دادستان، مدیریت جهاد کشاورزی، مدیر عامل شرکت فروآلیاژ و سایر مسئولین در سالن آمفی تئاتر شرکت صنایع فروآلیاژ ایران رونمایی شد.

منصور درویشی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ازنا در این مراسم گفت: این اطلس با هدف معرفی جاذبه های طبیعت گردی و مناطق منحصربه فرد و بازتاب زیباییهای طبیعی در شهرستان تهیه و تدوین شده است.

درویشی افزود: این کتاب حاوی اطلاعاتی از جمله معرفی رودخانه ها، چشمه ها، آبشارها، سدها، غارها، تفرجگاهها و آثار تاریخی و مناطق تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست است که به انضمام مسیر طبیعت گردی و نقشه ی پراکندگی پدیده های طبیعی، تهیه و تدوین گردیده است .

وی بیان کرد: این اطلس دارای ۴ نقشه شامل مسیرهای طبیعت گردی، مناطق تحت حفاظت و راهنمای شهر ازنا است که به همراه نقشه توپوگرافی شهرستان ازنا برای نخستین بار تهیه و جهت استفاده ی طبیعت گردان و گردشگران چاپ و منتشر شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ازنا گفت: با رونمایی از این اطلس، گام بزرگی در راستای ترغیب طبیعت گردان و معرفی مطلوب جاذبه های طبیعی و تاریخی شهرستان برداشته شده است.

در ادامه رضا عابدی مدیر عامل شرکت صنایع فروآلیاژ ایران، برای عرض خیر مقدم به حضار محترم و رساندن پیام” آشتی صنعت و محیط زیست” چند دقیقه ای سخنرانی کردند.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین سپهوند، امام جمعه ی شهرستان ازنا پیرامون روز درختکاری و توجه به مسائل زیست محیطی سخنان مهمی بیان داشتند.

سپس محمد رضا فاتحی فرماندار شهرستان ازنا ، ضمن تقدیر از زحمات پرسنل محیط زیست و اشاره به اهمیت موضوع درختکاری در جهت حفاظت از محیط زیست و عرصه های حفاظت شده و تاکید نسبت به موضوع کاهش آلاینده ها و توسعه ی صنایع و رفع بیکاری و ایجاد اشتغال ،به ارائه ی راهکارهایی پرداختند.

در ادامه این مراسم طی آیین رونمایی از اطلس طبیعت گردی وگردشگری از مولفان این مجموعه و عاملین اجرایی برنامه تجلیل شد و سپس از دانش آموزانی که آثارشان در مسابقه با محوریت و موضوع “درختکاری” برگزیده شناخته شده بود ،با اهدای تندیس و جوایزی تقدیر بعمل آمد.

در انتهای برنامه،مراسم کاشت نهال در محوطه ی شرکت فروآلیاژ به شکل نمادین توسط مسؤلین محترم و دانش آموزان عزیز برگزار شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.