سخن سردبیر

بازی تبلیغاتی شورای شهر ازنا با اسم رمز مصدق

بر اساس قانون پایان هر سال زمان‌ پاسخگویی شورای شهر نسبت به عملکرد و شفافیت مالی خویش است که در سال جاری نظر به نزدیکی انتخابات ضرورت این امر مضاعف شده است.
کد خبر : 2638
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۹:۲۰

بر اساس قانون پایان هر سال زمان‌ پاسخگویی شورای شهر نسبت به عملکرد و شفافیت مالی خویش است که در سال جاری نظر به نزدیکی انتخابات ضرورت این امر مضاعف شده است.
در چنین هنگامه ای با وجود مشکلات عدیده مردم راه اندازی بازی “اسم و فامیل” و ایجاد دو قطبی های کاذب ، تلاش برای انحراف افکار عمومی از اصل ماجرا در جهت فرار از پاسخگویی است.
بدون تردید دکتر مصدق برگی از تاریخ معاصر ایران است که مثل همه شخصیت های تاریخی عملکرد آن از جنبه های مختلف توسط خاص و عام مورد قضاوت قرار می گیرد.
اما سوال اینجاست شورای شهری که با اکثریت آرا نام او را از خیابان حذف نموده نظر چه کسی را نقض کرده است؟
آیا این‌نامگذاری توسط حزب توده صورت گرفته بود؟ آیا مثلا جریان ملی، مذهبی این نام را بر خیابانی در حاشیه شهر ازنا گذاشته اند؟ آیا شوراهای قبلی چنین نامی را مصوب کرده بودند؟
پاسخ همه این سوالات خیر است ، زیرا این‌نامگذاری توسط خود این شورا و در همین دوره صورت گرفته بود .
حالا سوال اینجاست اگر شورا فلسفه نام گذاری خیابانی به نام‌ مصدق را قبول نداشت، چرا انجام داد، اگر هم‌مصوبه خود را کارشناسی شده ، با پیوست فرهنگی و دارای تناسب اجتماعی می داند چرا آن را تغییر داد…؟!!!
این که شما نام یک شخصیت تاریخی را پاک کنید و نام یک شخصیت انقلابی را جایگزین نمایید نه خدمت به مصدق است نه خدمت به انقلاب ، زیرا بدترین نوع دفاع از جایگاه شهدا آن است که از نام آنها برای پوشش ناکارآمدی و آزمون و خطا استفاده بشود.
بر این اساس واقعیت ماجرا آن است که نه آن نامگذاری برای دفاع از مصدق بود، و نه این‌تغییر برای دفاع از ایثار و شهادت…!!!
با عبور از بسیاری ناگفته ها، این تیری بود از کمان برخی منفعت طلبان تا با چشم پوشی از مشکلات واقعی جامعه بهره تبلیغاتی خود را ببرند اما به سنگ خورد.

محسن دهقان نژاد

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.