اخبار شهرستان

برگزاری همایش سپاس معلم در ازنا

به مناسبت گرامیداشت هفته مقام معلم، آیینی با حضور نماینده مردم ازنا و دورود در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، فرهنگیان و مسئولین سایر ادارات شهرستان، در سالن اجتماعات کانون آفرینش برگزار شد.
کد خبر : 5713
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۷
برگزاری همایش سپاس معلم در ازنا

در همایش “سپاس معلم” آموزش و پرورش شهرستان ازنا مطرح شد: ارتباطِ مدارس با علما، حوزه و مساجد، دانش آموزان را بیمه خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری نگین اشترانکوه:  نماینده مردم ازنا و دورود در مجلس شورای اسلامی، با تبریک روز معلم و تاکید بر توجه به این مقام والا در نهاد مقدس تعلیم و تربیت، گفت؛ اجرای “رتبه بندی معلمان” اقدامی بزرگ برای دولت سیزدهم بود که متاسفانه، بهره و شیرینیِ آن به دلیل ناکارآمدی برخی مدیران پیشین، به ثمر ننشست.

حسین گودرزی در ادامه، با بیان اینکه سرپرست آموزش و پرورش، در خصوص بازبینیِ این مهم، قول مساعد داده است اظهار داشت؛ رتبه بندیِ کنونی، پژوهش محور است و باید جایگاه معلمی و فعالیت عملیِ کلاس درس، در آن مدنظر قرار گرفته و شاخص های قابل اندازه گیری، جایگزین مولفه های کیفی شود.

وی ادامه داد؛ در مدیریت سرمایه ی انسانی هم بایست “جذب نیرو” با نهایت دقت صورت پذیرد تا هم جایگاه معلم دیده شود و هم افرادی فاخر و متخصص، وارد این شغل شوند .

فرماندار ازنا نیز ضمن قدردانی از تلاش های مجموعه ی جهادی آموزش و پرورش ازنا، خاطرنشان کرد؛ با توجه به اهمیت تعلیم و تربیت، کلیه ی دستگاه های اجرایی شهرستان، ملزم به همکاری با آموزش و پرورش با تمام ظرفیت های موجود شده اند.

محمدرضا فاتحی همچنین تصریح کرد؛ اگر قرار است در آموزش و پرورش و مدارس ما، نیروی انسانی استخدام شود، حق جوانان این شهرستان است.

وی با اشاره به حوادث سال گذشته تاکید کرد؛ دشمن، سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی کرده است. دانش آموزان، امانت هایی در دست شما هستند که باید تلاش کنید “بصیرت و صبر” را به دانش آموزان منتقل کرده و روی مسائل تربیتی، اعتقادی و مذهبیِ آنها کار کنید، چرا که ارتباط مدرسه با علما، حوزه و مساجد، فرزندانمان را بیمه خواهد کرد .

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ازنا هم در ابتدای این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره ی استاد شهید مطهری، گفت؛ قدردان معلمانی هستیم که زحمتِ آموزش و پرورش و تربیت فرزندان این دیار را برعهده دارند و هدایتگر جامعه ی بشری به سوی حیات طیبه هستند.

مصطفی بیات با بیان اثرات آموزش مجازی در دوران کرونا بر روح و جان دانش آموزان، اظهار داشت؛ دو سال و نیم تعطیلی اجباری ناشی از این اپیدمی و عدم ارتباط مستقیم معلم با دانش آموز، منتج به ایجاد شکاف در تعلیم و بویژه تربیت دانش آموزان شد که همین امر، نمایانگر نقش بی بدیل این الگوی انسانی در جامعه است .

لازم به ذکر است؛ مدیر حوزه علمیه نیز با اشاره به جایگاه تاثیرگذار معلمی، از فرهنگیان خواست تا دانش آموزان را با مبانی فکری، کتب و بیانات شهید مرتضی مطهری آشنا و مانوس کنند.

این مراسم با برنامه های متنوع؛ سخنرانی نماینده ی پیشکسوتان فرهنگی، پاسخگویی مدیر آموزش و پرورش به سوالات همکاران، اجرای گروه سرود دانش آموزی، اهدای لوح سپاس و هدایایی به بازنشستگان فرهنگی، معلمان نمونه، معلمین فداکار و خیّرین همراه بود.
تنظیم خبر:لک

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.