باتوجه به برودت هوا

توصیه محیط زیست در خصوص وحوش پناه آورده به حریم شهرروستا

سازمان محیط زیست از مردم خواست در صورت مشاهده حیوانات وحشی در محیط اطراف زندگی خود از زنده گیری یا شکار آنها خودداری و موضوع را از طریق تلفن های ۴۳۴۳۳۱۱۲ یا با سامانه ۱۵۴۰ با محیط زیست در میان بگذارند.
کد خبر : 5166
تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۶
توصیه محیط زیست در خصوص وحوش پناه آورده به حریم شهرروستا

وحوش پناه آورده به حریم روستاها و شهرها نیازمند مهر هستند.

به گزارش پایگاه خبری نگین اشترانکوه: روابط عمومی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ازنا طب اطلاعیه ای اعلام کرد: وحوش برای فرار از شرایط سخت و نامساعد اقلیمی و یافتن غذا بیشتر به حریم زندگی انسان ها نزدیک می شوند که اغلب با بی مهری آنها مواجه شده و جانشان مورد تهدید قرار می دهند.

این اداره از مردم خواست نهایت همکاری را با محیط بانان داشته باشند و در صورت مشاهده حیوانات وحشی در محیط اطراف زندگی خود از زنده گیری یا شکار آنها خودداری و موضوع را در سریعترین زمان از طریق تلفن های ۴۳۴۳۳۱۱۲ یا با سامانه ۱۵۴۰ با محیط زیست در میان بگذارند.

اگر محرز شود فرد یا افرادی نسبت به شکار این وحوش علفخوار پناه آورده به حریم شهرها و روستا دست زده اند، مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان بر اساس قانون آنان را دستگیر و به منظور اعمال قانون به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

پخش علوفه زمستانی در زیستگاه های وحوش علفخواران با هدف تغذیه بی دغدغه و به منظور جلوگیری از خروج آنها از زیستگاه های اصلی و پیشگیری از پراکنده شدن و پناه آوردن آنها به مناطق مسکونی شهری و روستایی صورت می گیرد.

با توجه به سردسیر بودن منطقه و احتمال بارش های برف سنگین، اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ازنا و پناهگاه حیات وحش سفید کوه ازنا در فصل تابستان اقدام به تهیه علوفه و ذخیره آن در انبارهای در اختیار کرده است تا در صورت لزوم در مناطق تحت مدیریت خود توزیع شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.