تولید سالانه ۴۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی در ازنا

مدیرجهاد کشاورزی ازنا گفت: کشاورزان و بهره‌برداران این شهرستان سالانه ۴۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی را تولید و روانه بازار مصرف می‌کنند.
کد خبر : 1395
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰:۱۵

مدیرجهاد کشاورزی ازنا گفت: کشاورزان و بهره‌برداران این شهرستان سالانه ۴۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی را تولید و روانه بازار مصرف می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری،تحلیلی نگین اشترانکوه ؛ خیرالله درویشی در جمع خبرنگاران افزود: این شهرستان با دارا بودن تنها هفت درصد از کل زمین های کشاورزی استان معادل ۱۴ درصد از تولید محصولات کشاورزی را به خود اختصاص داده است.

وی اظهار داشت: چیزی که ازنا را متمایز می‌کند تولید محصول استراتژیک گندم است بطوریکه تولیدات این محصول در ازنا در سال قبل ۷۵ هزارتن بوده که ۶۶ هزارتن آن تحویل مراکز خرید شد و این میزان معادل ۲۵ درصد کل گندم تولیدی در لرستان است.

مدیر جهاد کشاورزی ازنا به همزمانی شیوع کرونا با آغاز فصل داشت محصولات کشاورزی اشاره کرد و ادامه داد: جهت رعایت پروتکل های بهداشتی و به حداقل رساندن تجمعات و ارتباطات، تعداد ۴ سامانه و اپلیکیشن پیام رسان متناسب با امکانات کشاورزان راه اندازی شد که از این طریق تعداد ۲۷ هزار و ۵۰۰ پیام کوتاه برای ۶ هزار و ۷۰۰ نفر بهرهبردار شهرستان در زمینه توصیههای فنی و اطلاعیه های ترویجی مختلف ارسال گردیده است.
درویشی با بیان اینکه سال گذشته ۷۵ هزار تن گندم در ازنا برداشت شده است، بیان کرد: عملیات برداشت گندم از حدود ۲۰ روز دیگر با استفاده از ۱۴۵ دستگاه کمباین غیربومی و ۳۵ دستگاه کمباین بومی آغاز خواهد شد و تمهیدات لازم از قبیل تنظیم فنی کمباین‌ها، ضدعفونی و صدور برگ معاینه فنی برای آنها فراهم شده است/ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.