اقتصادی

جلسه هماهنگی بخشودگی تسهیلات در جهاد کشاورزی

جلسه هماهنگی بخشودگی تسهیلات با حضور معاونت اداری و مالی مدیریت جهاد کشاورزی، رئیس بانک کشاورزی، مسئول واحد طرح و برنامه و همچنین مسئولین مراکز چهارگانه در محل سالن جلسات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ازنا برگزار گردید.
کد خبر : 2981
تاریخ انتشار : سه شنبه ۸ تیر ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۴
جلسه هماهنگی بخشودگی تسهیلات در جهاد کشاورزی

‍ جلسه هماهنگی بخشودگی تسهیلات با حضور معاونت اداری و مالی مدیریت جهاد کشاورزی، رئیس بانک کشاورزی، مسئول واحد طرح و برنامه و همچنین مسئولین مراکز چهارگانه در محل سالن جلسات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ازنا برگزار گردید.
در این جلسه ضمن بحث و تبادل نظر توضیحاتی در این خصوص توسط رئیس محترم بانک کشاورزی به شرح ذیل ارائه گردید:
بانک های دولتی مکلفند نسبت به بخشودگی و امهال جریمه تسهیلات پرداختی از ابتدای سال ۱۳۹۴ به کشاورزان (دامداران، مرغداران، عشایر، کارگاه ها و واحدهای صنایع تبدیلی – تکمیلی بخش کشاورزی) خسارت دیده از حوادث غیر مترقبه و آسیب دیده از خشکسالی اقدام نمایند”.
نحوه اقدام و گردش کار شعب، دقیقا” مطابق بند (خ) تبصره ۳۳ و پس از تأیید کارگروه موصوف (تحت عنوان کارگروه بند (ز) می باشد.
شعب وجه التزام (۶%) مطالبات ناشی از تسهیلات اعطایی به ذینفعان مشمول که از سال ۱۳۹۴ به بعد سررسید شده و پرداخت نشده اند را پس از وصول نقدی یا درصورت امهال (پس از اخذ سود و سود پس از سررسید) برای یکسال (سررسید شش ماهه یا سه ماهه) تا سقف بخشودگی شعبه (یا پس از اخذ مجوز درموارد بیش از سقف شعبه) مورد بخشودگی قرار دهند.
تبصره : درصورت عدم توانایی مشتری در واریز سود تسهیلات، سود پس از سررسید تسهیلات وصول، شش درصد جرائم وجه التزام مورد بخشودگی قرار گرفته و اصل و سود تا سررسید امهال خواهد شد.

تسهیلات اعطایی از محل منابع صندوق توسعه ملی، قراردادهای وجوه اداره شده، تسهیلات ارزی ، تسهیلات ارزی تبدیل به ریال شده ، اعتبارات اسنادی ، خدمات، بازرگانی و ضمانت نامه ها مشمول این دستورالعمل نمی باشد.
حضور ضامن و رهن به همراه بدهکار جهت امضاء عقد مربوطه در شعبه، پوشش تضامین، صحت و اعتبار قرارداد رهنی و سایر الزامات حقوقی در زمان امهال الزامی می باشد.
شعب موظفند آمار عملکرد خود را به صورت دقیق و روزانه استخراج و نگهداری کرده و به صورت ماهیانه به مدیریت استان منعکس نمایند.
در اجرای این دستورالعمل و درصورت امهال مطالبات، کارمزد امهال مطابق بخشنامه  اداره کل حسابداری و مدیریت اخذ خواهد شد.
در اجرای این دستورالعمل استفاده از فیلدهای دلیل تسویه و دلیل پرداخت الزامی می باشد.
بخشودگی ۶ درصد جرائم دیرکرد مشتریان مشمول این قانون صرفاً تا پایان سال ۱۴۰۰ قابل انجام بوده و این دستورالعمل در سال بعد قابل اجراء نمی باشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.