عمران و توسعه

شرحی بر طراحی و بازسازی میدان راه آهن ازنا

نفس تغییر و نوسازی این میدان بعد از گذشت چندسال اقدامی قابل تقدیر است‌اما در نحوه اجرای این طرح ظرایفی وجود دارد که توجه به آن خالی از لطف نیست...
کد خبر : 4535
تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۹
شرحی بر طراحی و بازسازی میدان راه آهن ازنا

چند روزی است ک طرح پیشنهادی میدان راه آهن در سطح فضای مجازی شهر ازنا مطرح شده و از سوی افکار عمومی واکنش هایی را در پی داشته است.
نفس تغییر و نوسازی این میدان بعد از گذشت چندسال اقدامی قابل تقدیر است‌اما در نحوه اجرای این طرح ظرایفی وجود دارد که توجه به آن خالی از لطف نیست:
این‌میدان در مرکز شهر ازنا واقع شده است که در تابلو آن عنوان میدان فاطمیه نوشته شده اما در میان عامه مردم از آن به عنوان ‌میدان راه آهن یاد می گردد ولی المان نصب شده درآن مجسمه کوهنورد بود…!!!
نگاهی در همین مقدمه نشان می دهد که از ابتدا بین نامگذاری ، نماد و نگاه عمومی رابطه معقول و منطقی وجود نداشته است.
اکنون در نوبت بازسازی ولو با نیت خیر باز هم شاهد تکرار مکررات هستیم،
در این میان اولین نکته آن است که کمیته نامگذاری با در نظر گرفتن ‌پیوست فرهنگی تکلیف نام آن را معلوم نماید، بدون تردید میدان فاطمیه با المان راه آهن هیچ سنخیتی ندارد همانطور که میدان راه آهن هم با عنوان فاطمیه مناسبتی نخواهد داشت…!!!
از سوی دیگر اگر قرار است نمادی از راه آهن در این مکان ایجاد بشود با مشارکت خود راه آهن همین‌طرح یا مشابه آن ‌را در نمای ایستگاه راه آهن اجرا کنند، ما قدردان آنها هم هستیم، مجسمه کوهنورد هم بهتر است در میدان گردشگری که ورودی دامنه اشترانکوه است نصب شود.
اما در مورد میدان مرکزی شهر نظر به شهادت چندین تن از همشهریان ازنایی در جریان بمباران رژیم بعث در این مکان پیشنهاد می شود این‌میدان با عنوان “میدان شهدا” با طراحی نمادی با همین مضمون به اجرا در آید که تحقق آن ورود شورای فرهنگ عمومی به این موضوع را می طلبد.

با احترام
محسن دهقان نژاد

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.